Hoplo meerval poep vast?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Goede dag, mijn hoplo meerval heeft al paar dagen soort dikke slierten hangen. Ik neem aan dat het poep is?
Kan ik dit zelf verwijderen met een pincet? Het lijkt vast te zitten sinds ik het in ieder geval al 3 dagen zie zitten. Of is er een andere oplossing ?

Hij eet nog wel goed, lijkt verder ook prima. Het steekt best ver uit dus ik dacht misschien kan ik het pijnloos rustig eruit trekken ?
 

Bijlagen

  • IMG_1008.png
    IMG_1008.png
    10.1 MB · Weergaven: 65
  • IMG_1003.png
    IMG_1003.png
    12 MB · Weergaven: 61
  • IMG_1005.png
    IMG_1005.png
    11.5 MB · Weergaven: 57
  • IMG_1006.png
    IMG_1006.png
    11.7 MB · Weergaven: 57
  • IMG_1007.png
    IMG_1007.png
    9.5 MB · Weergaven: 63
heb het hierover, linker bovenhoek. Het is lastig te fotograferen. Als ie stil ligt zit het achter de achtervin. En als ie beweegt dan is de foto niet scherp.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2024-02-16 at 19.10.09.png
    Screenshot 2024-02-16 at 19.10.09.png
    20.8 KB · Weergaven: 38
Ik vind het lastig om precies te zien, maar ik zou er niet aan gaan trekken. Als het inderdaad poep is, verliest hij het vroeger of later vanzelf, maar het kan ook een prolaps zijn. (Dat is een uitstulping van de darmen) en dan lijkt het me niet zo'n goed idee om er aan te trekken.
Het kan ook nog een parasiet zijn, in dat geval loop je risico door er aan te trekken dat het beest breekt.
Als er verder geen vissen met soortgelijke symptomen zijn, zou ik het gewoon nog maar een paar dagen aan kijken. Soms kan het helpen om hem een paar dagen te laten vasten?
 
Heb een wat betere foto en video kunnen maken. Zit er nog steeds. Lijkt niet op een organisme sinds het niet beweegt. Iemand enig idee of het poep is of iets anders?
 

Bijlagen

  • IMG_2964.png
    IMG_2964.png
    2.9 MB · Weergaven: 40
  • IMG_2963.mov
    12.7 MB
Heb een wat betere foto en video kunnen maken. Zit er nog steeds. Lijkt niet op een organisme sinds het niet beweegt. Iemand enig idee of het poep is of iets anders?
Het lijkt vanuit de kieuw te komen toch? Of zie ik het verkeerd?
 
Ja dat ziet eruit als een worm infectie.
Camelanus vermoed ik.
Als ik google lijkt camelanus een beetje op tubifex.
Het beweegt niet bij mijn hoplo meerval en is best dik vergeleken met de dunne camelanus die ik op google zie.

Ik vermoed dat dat het niet is. Of is er een hele dikke variant van?
Het lijkt naar mijn idee meer op poep. Sinds het niet beweegt of misschien de sexsorganen?? Al vermoed ik van niet

Ik heb afgelopen 2 jaar geen nieuwe vissen toegevoegd als niet langer. Ik zou niet weten waardoor ik plots parasieten zou hebben.
 
Als ik google lijkt camelanus een beetje op tubifex.
Het beweegt niet bij mijn hoplo meerval en is best dik vergeleken met de dunne camelanus die ik op google zie.

Ik vermoed dat dat het niet is. Of is er een hele dikke variant van?
Het lijkt naar mijn idee meer op poep. Sinds het niet beweegt of misschien de sexsorganen?? Al vermoed ik van niet

Ik heb afgelopen 2 jaar geen nieuwe vissen toegevoegd als niet langer. Ik zou niet weten waardoor ik plots parasieten
Ik dacht dat je die lange rode streng bedoelde, excuus
 
Ja dat ziet eruit als een worm infectie.
Camelanus vermoed ik.
Als het dat zou zijn kan ik het dan verwijderen met een pincet?
En als je weet dat het niet beweegt en behoorlijk dik is. (Halve cm). Denk je dan nog steeds dat het camelanus is?
 
Als het dat zou zijn kan ik het dan verwijderen met een pincet?
En als je weet dat het niet beweegt en behoorlijk dik is. (Halve cm). Denk je dan nog steeds dat het camelanus is?
Ik had deze post gevonden en vond het daar op lijken.


Maar het kan misschien ook een andere worm zijn.
 
Foto's zijn niet echt duidelijk, kan een worm zijn.
Maar als ik het zo bekijk dan is het z'n piemel.
 

Terug
Bovenaan