Wat is er nieuw

Houden mollies echt van algen?

NathaliePip

Well-known member
Lid geworden
26 december 2021
Houden mollies echt van algen? En zo ja, van welke algen? En zijn er andere levendbarende soorten die ook van algen houden?

Volgens moeten levendbarenden voeding hebben met een hoog plantaardig gehalte en dat is voor Guppen net zo dus ik denk dat deze allemaal wel een algje lusten.
@stanovic weet daar vast alles van.

ik zie mijn guppy's regelmatig algen van mijn plantjes eten

mijn zwaarddragers gaan in gevecht met elkaar om courgette. Maar dat doen ze ook om een mossel....

mijn ballon molly's eten het alg wel

Dank jullie wel voor de antwoorden.

mijn zwaarddragers gaan in gevecht met elkaar om courgette. Maar dat doen ze ook om een mossel....
Ohhh, wilde misschien een mossel in mijn bak doen. Een levende grote. Schijnt water te filteren? En mooi gezicht?

Het is wel een dode mossel, of ze een levende met schelp aanvallen, weet ik niet.
Houd er wel rekening mee dat mossels nogal ploegen en als je dus met zorg een plantenbak en scape hebt opgebouwd, dat de kans erg groot is dat daar niets van over blijft.

Het is wel een dode mossel, of ze een levende met schelp aanvallen, weet ik niet.
Houd er wel rekening mee dat mossels nogal ploegen en als je dus met zorg een plantenbak en scape hebt opgebouwd, dat de kans erg groot is dat daar niets van over blijft.
Bewegen die dinge ? 😂😅

Zou eerst gaan lezen wat die mossel met je bak gaat doen als die dood gaat

Bewegen die dinge ? 😂😅
Ja, totdat ze een plekje gevonden hebben, volgen ze een rechte koers totdat ze ergens tegenaan botsen dat ze niet om kunnen duwen, en dan ketsen ze als een biljartbal af en herhaalt zich het proces, totdat ze een plaatsje tegenkomen waar ze zich fijn voelen. Daar blijven ze dan zitten, totdat er iets in de bak verandert (stromingspatroon met name) en dan gaan ze weer op pad.

Wel als levendbarenden vissen minder eten krijgen dan gaan ze wel algen plukken, de mollies zijn er met die dikke lippen wel al voor uitgerust.
Geef je veel voer dan doen ze het minder op de alg knagen.

Volgens moeten levendbarenden voeding hebben met een hoog plantaardig gehalte en dat is voor Guppen net zo dus ik denk dat deze allemaal wel een algje lusten.
@stanovic weet daar vast alles van.
Het merendeel van de levendbarenden (zowel vivipaar als ovovivipaar) grazen graag aan algen. Een deel van de carnivoren aan levendbarenden grazen af en toe ook nog wel aan algen. Maar er zijn er wat die dus ervan af blijven.

Dus mogen wij daar uit opmaken mbv je kennis dat vivi en ovi gewoon aan plantjes happen toch,.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan