Hout hergebruiken


Wieringer78

Well-known member
Lid geworden
16 september 2013
Berichten
133
Locatie
Hippolytushoef
Ik ben bijna zover om mijn aquarium te herinrichten.
Wat is een goede manier om het hout weer schoon te maken?
Ik heb veel gelezen over gebruik van een schuurspons.
Mijn ervaring uit het verleden was niet helemaal positief.
Dit vanwege ik er meer van had verwacht.
Er bleven toch wel veel algen resten en soort korte haartjes op het hout zitten.
Op dit moment zit er toch ook wel weer aardig wat alg en korte draadjes op.
Ik ben tussen door ook wat aan het rond kijken voor vervangend (nieuw) hout.
Helaas is bij mij in de omgeving niet veel te vinden.

Als er nog andere tips zijn dan schuurspons en afwasborstel hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
 
Insmeren met zout (dat dood alle algen) en afborstelen en afspoelen met een afwas borstel en stromend water. Je ziet hier en daar dan nog wat rood geworden alg maar dat verdwijnt vanzelf. Puur schoonmaak azijn werkt ook maar vind ik best stinken šŸ˜‚ succes met je scape! Altijd leuk, een nieuwe opzet
 
Ik las laatst een post van iemand die daarmee het hout stuk spoot maar goed dat was wellicht van mindere kwaliteit.
 
Ik las laatst een post van iemand die daarmee het hout stuk spoot maar goed dat was wellicht van mindere kwaliteit.
Ik heb het hout wel met de hogedrukspuit gedaan, nou ja laten doen. Het hout zag er letterlijk weer als nieuw uit, ook wat betreft kleur. Waren grote stukken spiderwood.
 
Ik las laatst een post van iemand die daarmee het hout stuk spoot maar goed dat was wellicht van mindere kwaliteit.
Ik ben niet thuis in de verschillende houtsoorten, ik heb ooit twee stukken hout met een huis-tuin-keuken hogedrukspuitje mooi schoon gekregen, maar het zal zeker ook van het soort hout afhankelijk zijn.
 
Wat ik doe is het buiten in de tuin leggen en de natuur zijn gang laten gaan, ik koop dan netuurlijk nieuw hout (mangrove), maar tegen de tijd dat het probleem opnieuw optreed is het hout dat maanden in de tuin heeft gelegen brandschoon en wissel ik het gewoon om, een beetje variatie is bijkomend voordeel...
 

Terug
Bovenaan