Hout voor in het aquarium


Lid geworden
19 januari 2009
Berichten
6
Beste mensen, ik heb laatst een stuk hout gekocht in een 2dehands winkel. Alleen weet ik niet welk soort het is en of het in een aquarium kan. Hopelijk zijn hier kenners die mij er wat meer over kunnen vertellen, het hout zou in een aquarium gaan met maanvissen.
CEDE8002-4591-44A0-9684-FE8414C4152A.jpeg
 
Het lijkt wel wat op Rhododendron maar zeker ben ik er niet van. Vaak is dat wat meer gelig maar ook glad. Mopani ofwel savannehout is het zeker niet. Kienhout is ook ruwer. Mangrove is dacht ik ook wat ruwer. Je zou het moeten zoeken onder Spiderwood zoals Rhododendron wortels ook wel aangegeven worden. 't Is wel een mooie stronk voor in een bak.
 
Op de bovenste punt zie ik wel scherpe randen/punten volgens mij dus daar zou ik zelf wel iets aan proberen te doen met Manen.
 
Rhododendron of Acaciahout, mooi stuk, zal wel lang nodig hebben om in te wateren, maar dan heb je ook wat, vergeet niet de tip van John.
 
Wordt dit onder dezelfde naam verkocht? Rhodondendron ken ik als spiderwood, de Acacia ken ik zodanig niet.
Net even lopen zoeken en kom ook Azalea wortel tegen, kende ik ook niet als aquariumhout.
Nee zijn beiden verschillende stukken wortelhout.
 
Nee ik heb daar geen linkje van, maar zag het liggen op het Vivarium en heb het ook meegenomen, zitten hun fout dan zit ik ook fout.
 
Nee ik heb daar geen linkje van, maar zag het liggen op het Vivarium en heb het ook meegenomen, zitten hun fout dan zit ik ook fout.
Dan wacht ik op een foto van jou hout :deal:
En ik zeg niet dat er iemand fout zit hoor maar ken het niet en ben benieuwd hoe het eruit ziet.
 

Terug
Bovenaan