Hout / water bruin achtig

S

sjordi540

Guest
Goedenavond

K heb ongeveer 4 dagen geleden een stuk Kien hout in me aquarium geplaatst
Heb het hout dik 2 weken laten weken iedere dag het water waar het in aan t weken was 4 x per dag verschoond met kokend water
Maar mijn water blijft een beetje wazig bruin achtig troebel
Hoe verhelp k dit ?

Mvg jordi
 
Met veel en dikwijls water te verversen,
ik heb hout in mijn bak gehad dat zelfs meer dan 2 jaar later nog bruin water gaf, wel in veel minder mate, maar toch.
 
Okee en bijv kool actieve zou je water toch ook naar mate helder moeten maken ?
 
Ja, maar dan moet je deze ook dikwijls vervangen, wat ook een redelijke kost is.

Persoonlijk ben ik voor dat je ofwel
-leert leven met wat water dat verkleurd.
-Een ander soort hout(hardhout)gaat halen en de deze vervangt.
-Water dikwijls ververst.

Wat je ook kan doen is dit ;)
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1425281
 
Ga t toch proberen met actieve kool weet me god niet hoe t der uit ziet haha , maar volgens mij is dat kool korrels zwarten en grijze andere sport korrels volgens mij in een plastic bakje en die moet je in je filter plaatsen
 
sjordi540 zei:
Ga t toch proberen met actieve kool weet me god niet hoe t der uit ziet haha , maar volgens mij is dat kool korrels zwarten en grijze andere sport korrels volgens mij in een plastic bakje en die moet je in je filter plaatsen

Misschien eerst het hele topic eens lezen ;)
 
sjordi540 zei:
Ga t toch proberen met actieve kool weet me god niet hoe t der uit ziet haha , maar volgens mij is dat kool korrels zwarten en grijze andere sport korrels volgens mij in een plastic bakje en die moet je in je filter plaatsen

Ik zou dan ook eerder gaan voor het product wat Luc aangaf (Purigen). Actieve kool absorbeert ook stoffen uit het water welke nuttig kunnen zijn voor de vissen en/of planten.
 
Terug
Bovenaan