Wat is er nieuw

houten plaat onder aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jannick
  • Startdatum Startdatum
J

Jannick

Guest
Hallo,

Nieuw hier op het forum en heb een vraag.
Ik sta op het punt van verhuizen ener komt een Diamond bak in van 115x65x60. Het komt op een houten vloer maar ik heb me in ingelezen en kijkt me geen probleem. Hij komt tegen een draag muur aan. Een als ik er een plaat onder leeg van 2m lang rust hij op 4 vloerbalken.
Op de houten vloer komt laag polige vloerbedekking en daarop wil ik dus een plaat leggen voor de druk verdeling.
Nou had ik bij de karwei gezien dat ze daar meubelplaten hebben van 22mm
Dat zou wel werken neem ik aan?
Iemand nog idee�n of opmerkingen?

Het word mijn eerste aquarium en wil het gelijk goed aanpakken!

Met 115 , kan de bak op 2 en 3 balken rusten, he. Zo! B--------B--------B.
Dus die plaat hoeft niet zo groot te zijn. of helemaal niet.

Er komt een bijpassende diamont aluminium kast onder. Met pootjes 5 geloof ik

Heb ik over gedacht maar dan staat de bak niet mooi, namelijk
B --B---B-- B
Vandaar de 2meter plaat

Het zit trouwens zo, ik ga huren bij een vriend, t is zijn eerste huis en het is 60 jaar oud. Ik zie geen probleem maar ik moet hem ook overtuigen dat die 450 liter geen probleem wordt haha

er komt tapijt overheen ? dan is een 22 mm plaart wel een nijdig uitsteeksel. Ik heb zoies een sanders gedaan (met een bak om en nabij de 800 Ltr) Een staalplaat van 2mm genomen kun je strak overheen vloeren. Eventueel een paar schoeven en klaar is klara.

Ik had verzinkte plaat genomen omdta ik eht op het werk zo meenemen mocht. Maar je kan een blanke staalplaat ook wel ff in de menie zetten oid.

even kijken of je balken wel goed nog in de muur rusten
je zal de eerste niet zijn waarbij de kopse kanten van de balken laag weg gerot is of slecht

groet

jaap

Goed idee, had ik nog niet aan gedacht. maar we hebben de vloer goed bekeken en die zag er goed uit. Geen rot en geen houtmolm dus daar ben ik niet bang voor.

Er komt vloerbedekking op de vloer, daaroverheen wou ik een mooie Plank in kleur.
Ik had al wel bedacht om stalen plaatjes onder de pootjes te doen om de druk op de plaat nog beter te verdelen.
Ik had er nog niet aan gedacht om een hele stalen plaat te nemen. Ik werk met staal dus daar kan ik gemakkelijk aankomen. alleen dan moet ik hem niet laten uitsteken naast mn bak. die is mooi glanzend zwart dus dat ziet er niet uit

Goeie info in ieder geval !
Ik had me al wel wat ingelezen maar nu toch dingen waar ik nog niet aan had gedacht

Stalen plaat wel van balk naar balk,he.

Nu ik zie dat de middelste alle 4 naast de balk staan (buitenste staan er wel op) op de kopeinden goed vastzetten,tegen inzakken.
anders golfjes.
Balken H.o.H 75 ? = 2 x 150. of 65 x 2 = 130.

Bak is 115. dus moet goed dracht hebben.

Of je maakt een plateau van 5 cm hoog met balkjes in de lengte.
Daar een plaat 1 cm op.
Vloerbedekking eronder laten leggen.

Wat ik bedoelde is eigenlijk. Je legt een staalplaat op je houten vloer (die van de woning zelf. En Daar leg je je vloer bedekking dan weer overheen.

Allemaal niet nodig, zorg dat de pootjes van de kast verdwijnen, zodat hij rust op de hele onderkant,
Zet de kast dan op 1 (of 2) platen 2cm dikke VASTE Tempex en vul je bak.
Na een maand of zo, is de tempex iets ingedrukt en de druk van de hele bak verdeeld over de hele oppervlak
Neem dan een (sier) lijstje en timmer dat met enkele naaldspijkers vast aan de kast, dan zie je van de tempex ook niks meer.

Heb ik ook gedaan, staat al 16 jaar zo en is tevens uitstekende trillingsopvanger ( woon aan het spoor)

Greetzz BigSmoke

Hoh is ongeveer 50. daarom dacht ik aan 2m, dan heb ik 4 volledige balken. Ik kan de bak namelijk ook op 3 balken, dan staat hij alleen niet op een mooie plek
Op dit moment heeft een mooi afgewerkte meubel plaat nog steeds mijn voorkeur. Dan ben ik in 1 keer klaar, hoef ik niet meer af te werken, vangt schokken op. De poortjes er af halen doe ik liever niet omdat ik daar nu nog aan kan stellen.wie weet heb ik dat nodig

nou doe dat dan, leef je uit, jij moet er naar kijken, als jij het mooi vind dan zeg ik doen. Voor het aquarium hoef je het niet te doen iig. Mijn bak is 230x 60 x 65 en staat op een kast met 6 pootjes op een houten vloer met een bioloog erin van 150x40x40, beetje tempex en geen centje pijn

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan