Wat is er nieuw

Huisjes leeg?

theblacksheep

Active member
Lid geworden
9 september 2015
Opeens zag ik dat er een paar van mijn appelslakken een leeg huisje hadden. Ze waren nog niet zo groot, minder dan een centimeter. Hoe zou dit opeens komen? Waren ze dan al dood of heb ik zonder dat ik het weet een slakkenvreter?

Ik heb
- 3 platy's
- 3 black molly's
- 2 maanvissen
- 1 Cobalt blue gourami (Colisa Lalia)
- 3 L201
- 1 olifantvis

Platy's en Black Molly's zitten er overigens tijdelijk in omdat mijn 60 cm bak nog aan het indraaien is.

Die zijn of opgegeten, of opgelost.
Die olifantsvis, hoort daar niet ,he.

Andere waterwaarden, heb je een zandbodem,met wormpjes erin.
Waar hij met de snuit in kan wroeten?
9 van de 10 zijn binnen 1 of 2 jaar dood.

Gedrag
Tegenover andere vissen zijn de olifantsvissen vreedzaam, zwakkere dieren van de eigen soort worden echter onderdrukt. Olifantsvissen zijn territorium vormend. Zwemhoogte in het aquarium: bodem.
Aquariumeisen: Deze vissen houden van dicht beplante aquaria met donkere hoeken (het zijn schemer- en nachtactieve vissen) en met holen en andere schuilplaatsen die uit kienhout en stenen kunnen zijn opgebouwd. Ze houden ook van zachte bodems, bijvoorbeeld uit zeer fijn zand. Ze woelen graag in de bodem en zoeken daar ook naar voedsel. Af en toe wat water verversen doet de vissen goed. Temperatuur: 22 � 28� C; aanbevolen minimumaquariumlengte: 80 cm.

Kweek
Tot nu toe nog niet gelukt in het aquarium.
Voer: Bijvoorkeur levend voer ( tubifex , enchytre�n, daphnia, cyclops en muggenlarven). Echter ook droogvoer wordt geaccepteerd.

Hij zit er al bijna 2 jaar. Heeft een groot hol, veel planten, drijfgroen, zwakke stroming, kienhout en zand. 25 graden. Zitten geen wormpjes in het zand maar ik voer hem tubifex en rode muggenlarven. Maar heb nu voor het eerst appelslakken erbij maar wist niet dat ze die dus blijkbaar ook eten?

Bertus zei:
Dan heb ik niets gezegd.

Dan het goed.!!

Gelukkig 🙂 Wist niet dat ze ook op andere waterwaardes moesten. Mijn bak heeft PH rond 7,5. Dacht gelezen te hebben dat dat ok� is. Maar hij wordt overigens wel magerder de laatste tijd ook al eet hij wel goed. Maar zou hij daarom aan mijn slakken begonnen zijn?

De meeste olifantsvissen leggen gemiddeld binnen 2 weken het loodje bij de consument. Daarom ben ik voor een import verbod voor deze vissen. Dat jij de jouwe nog hebt is vrij uniek te noemen.

Slechts een op enkele duizenden halen de 2 jaar in gevangenschap.

Ja dat klopt. Ik heb hem van Verloop in Hazerswoude. Maar echt alle appelslakkenhuisjes zijn leeg. Eten ze die? Ik wist dat echt niet

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan