Wat is er nieuw

huiskamer plant golden pothos

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Nu de vakantie voor de deur staat zoek ik naar een mogelijkheid om het water "schoon" te houden.

Nu kwam ik diverse artikelen tegen om de kamerplant golden pothos te gebruiken als nitriet filter.

Wie heeft ervaring met golden pothos als nitriet filter.

golden pothos.jpg

Ik heb lang een Superfish kweekbakje gebruikt om Pothos in te houden. Bij dit type kweekbakje kun je water met een luchtpomp omhoog hevelen en het stroomt weer terug het aquarium in. Het bakje is er in twee maten (ik raad je de grootste aan voor Pothos) en hangt aan de buitenkant van het aquarium . Met luchthevel had ik steeds het irritante borrelgeluid, daarom heb ik er later een klein opvoerpompje van 200 liter per uur op gezet.

De plant groeide als kool, veel harder dan het exemplaar dat er in een pot met aarde naast stond. Ook waren de bladeren van de plant in aqua water veel groter. Sommigen bijna handgroot.

Of de plant mijn NO3 verlaagde durf ik je niet te zeggen. Mijn vissen groeiden nog en gingen dus ook meer afval produceren waardoor er ook meer nitraat werd omgezet in het filter. De plant was echter zo mooi dat dat reden genoeg was om hem "in" het aquarium te laten groeien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan