Huisvesting gezocht voor aquariumbewoner Bert


Ester

Well-known member
Lid geworden
13 november 2017
Berichten
48
Leeftijd
48
Beste aquariumliefhebbers, ik zoek hier een oplossing voor een groot "probleem".
In het verleden hebben wij ons een blauw haaitje "aan laten smeren". We weten ondertussen ook wel dat deze totaal niet geschikt zijn voor een gezelschapsaquarium.
Maar onze Bert hebben we al wel zo'n 10 jaar en is ondertussen zo'n beetje 30cm in onze 2m bak. Wij zitten al wel maanden te denken wat we het beste kunnen doen voor Bert nu hij nog steeds door lijkt te groeien. Nu dan de vraag hier, eerst privé gesteld, om een oplossing te vinden.

Weet iemand waar we naar toe zouden kunnen waar er goed voor Bert gezorgd zal worden? Uiteraard zit ik niet te wachten op negatieve reacties (ik weet ondertussen al wel dat het niet goed is om zo'n vis te hebben), want Bert hoort al wel 10 jaar bij ons.
We zoeken dus ook naar een goede plek waar hij verder kan.

Gr. Ester
 
Goed dat je hier om advies vraagt Ester en dat geeft wel aan dat je het beste voor hebt met Bert :thumbs:
 
Helaas kan ik bert niet kwijt, maar zou wel heel graag een foto zien!
 
Hier een video van Bert. Uiteraard willen we zeker weten dat hij goed terecht komt.
 
Hier een video van Bert.
 

Bijlagen

  • VID_20210902_070139.mp4
    32.8 MB
Zo dat is een flinke jongen Ester. Hoeveel manen heb je in de bak als ik vragen mag?
 
Er zitten 2 Manen bij en een koppel diamant Gourami's. Verder 15 roodkopzalmpjes, 6 zwarte neons, 4 corydorassen, 1 Gibbiceps , 3 dwerg honing Gourami's en een Siamese algeneter. Bert is aardig aanwezig op het filmpje als ik erbij ben (voor het eten). Normaal zwemt/ligt hij rustig ergens onderin.
 
Je hebt een erg ruime bak dus ruimte is er dan wel weer.
 
Op zich een mogelijkheid maar ja waar gaat de vis dan naartoe? Ik zou zelf een fijner gevoel hebben bij een permanente oplossing zodat je ook weet dat hij goed terecht is gekomen ;)
Ja kan me voorstellen dat dit de voorkeur is maar TS geeft aan dat het al krap is in een 2 meter aquarium dan zal je iemand moeten treffen met een nog groter aquarium. Sommige LFS nemen geen vissen aan van particulieren met oog op kruisbesmetting/ellende . Ik neem aan dat dierentuinen etc. een nog strenger beleid zullen hebben.

Misschien asiel eens bellen en hebben hun een oplossing in hun netwerk. Ik ga ervan uit dat het asiel allerhande vissen krijgen die on door dacht zijn aangekocht en hun best doen om op de juiste plek te herplaatsen.
 
Een vriendin had ook per ongeluk een haai aangeschaft, die heeft ze inderdaad naar het vissenasiel gedaan. Wat een pachtig dier wel hoor.
 
Ik zou het zeker bespreken met een dierentuin nee heb je ja krijg je zou toch erg leuk zijn
 
Het zijn hele gave dieren om te zien, maar niet geschikt voor onze manier van aquarium houden. (Ik zou hem in mijn bak van ruim 2m3 niet willen hebben)

Als je er echt niet vanaf komt, in de supermarkt worden ze verkocht als Pangasiusfilet.
 

Dan zitten ze meestal in het plastic verpakt, op de vlees/vis afdeling.

30cm in overigens extreem klein voor deze vis, ze worden normaal makkelijk 100cm+
 
heb je uiteindelijk een bestemming gevonden?
 
Helaas nog niet, er hadden er een paar interesse maar met een te kleine bak. Ook iemand uit Amsterdam die met OV zou komen. Dat doen we dus niet. 3 Dierenwinkels geprobeerd met aquaria, ook leveranciers, ook geen oplossing. Zit nu nog verder te zoeken. Zolang ik niet zeker weet dat hij het ergens beter gaat hebben, blijft hij nog.
 
heb je het al hier in de sectie aangeboden geprobeerd?
 
Sectie aangeboden ken ik niet. Ga ik gelijk naar kijken.
Ik vind het ook erg jammer, de mensen met een bak die 15cm langer is dan de onze gaat hij niet naar toe.
 
Ik zag het en ik hoop dat je succes hebt.
 
Helaas nog steeds zoekende voor een plek voor Bert. Diverse dierentuinen gemaild, Dolfinarium gevraagd, helaas overal te horen gekregen dat ze niet van particulier vissen overnamen, dat ze geen zoetwater aquaria hebben, of helemaal geen aquaria.
We blijven zoeken.
 
Jammer Esther maar de aanhouder wint (hoop ik).
 
Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de Waterlelie in Enschede, die hebben een aantal opvang bakken voor groot formaat vissen.
 
Ooh, super bedankt voor de tip. Ga ik gelijk achteraan. Is ook in de buurt gelukkig. Ik las ook over een vissenasiel in Delft, maar is 185km van ons weg
 

Terug
Bovenaan