Wat is er nieuw

hulp bij aansluiten ???? aqua filter 1500 van "algen magneet".

• Onderwerp starter Onderwerp starter frederika20
  • Startdatum Startdatum
Re: hulp bij aansluiten ???? aqua filter 1500 van "algen magneet".

tharealmb zei:
wat is er onhandig aan bertus? en waarom is de 2026 handiger? ben wel benieuwd wat je onhandig lijkt? het losklikken is toch zo gebeurt, en alles blijft lekvrij? of zie ik wat over het hoofd?

Op het filmpje,dat hij staat te tobben.
Losklikken is zo gebeurt,ja.

Ik maak de filter ook in de keuken schoon.
Giet het water door een zeef,en vang gelijk de garnalen uit.

Die weer gelijk terug.
En het pompwater terug.

Ludger allereerst bedankt voor de uitleg. zal het opslaan en onthouden.
Waarom ik voor een ander filter kijk, is omdat ik A) geen reserve heb en B) de slang 19/24 nergens te krijgen is. Dan moet ik dus naar 19/27. Kraantjes eventueel erbij, bij elkaar kom ik dan al snel (ook 2e hands, want in de buurt zit niks dus verzenden) al snel op 30 a 40 euro. Voor dat geld kan ik ook een volledige (slangen, buizen etc) JBL christalpro 1500 halen, of voor 60 een Eheim 2128 filter inclusief verwarming etc.

dus vandaar dat ik nu ook even kijk naar de optie van een 2e hands filter. voor weinig extra, heb ik gewoon een extra filter voor in nood. En kan ik ook gemakkelijk water verversen. In mijn kast kunnen geen meters slang, dus loshalen en een emmer eronder etc is bij mijn setup sowieso wat lastig. Eigen keuze geweest om een niet-standaard kast te nemen. Maar dat beetje extra wat dat kost mbt filter en versteviging weegt in mijn optiek wel op tegen het resultaat.

En bertus, dan begreep ik je even verkeerd haha. Ik dacht dat je het systeem van de professionel 3 slecht vond tov de professionel 2. Niet dat je hem onhandig vond.

in ieder geval bedankt voor de hulp. ga nog even verder kijken, en op de aanbiedingen verder borduren die ik al heb (JBL Christalprofi E1500 voor 40 leek mij geen gekke aanbieding, idem de 2128 van eheim)

tharealmb zei:
wat is er onhandig aan bertus? en waarom is de 2026 handiger? ben wel benieuwd wat je onhandig lijkt? het losklikken is toch zo gebeurt, en alles blijft lekvrij? of zie ik wat over het hoofd?

Als je een beetje goed kijkt naar de constructie,
dan kan er op verschillende plekken lucht blijven hangen.

>>
Twee lage emmers klaarzetten.
Filter uit.
Kraan van de aanvoer dicht.
Filter uit de kast pakken.
In laag emmertje zetten.
Kraan van de uitgang dicht.
3 klemmen overzetten.
Slang van de uitgang loskoppelen.
Kap van het filter afpakken.
O-ring even apart leggen.
Bovenste spons even in de tweede emmer leggen.
Beker water uit de bak in die emmer doen.
Spons een keer of 5 / 6 uitkrijpen en terug plaatsen..
O-ring terug op de kap zetten.
enz enz..

Volgens mij zit er op deze, mede de 2026 een knop om er water in te pompen. Of houd je dan plekken over met lucht.

Er filter uit de kast pakken lukt al niet, want daar zijn de slangen te kort voor 😛 en de slangen zo lang houden is niet echt handig.... in mijn situatie wel te verstaan.

tharealmb zei:
.. mede de 2026 een knop om er water in te pompen..

De risico's ; Review. De onderdelen zijn natuurlijk wel overal te verkrijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan