Wat is er nieuw

Hulp bij bestand voor 100cm bak.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Koekebacker
  • Startdatum Startdatum
K

Koekebacker

Guest
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een aantal vragen over het kiezen van een visbestand voor een aquarium van 100cm(wellicht wordt het een 120cm bak, maar voor nu ga ik uit van 100 cm).
De afgelopen tijd ben ik op zoek gegaan naar welke vissen ik mooi vind en daarover gelezen. Nu wil ik toch jullie hulp inroepen!
Als ik kijk naar welke vissen ik mooi vind dan zijn dit meervallen(L nummers), Pantodon Buchholzi - vlindervis, Gobioides Broussoneti - Chinese Drakenkop, en Cichlide(bijvoorbeeld Altolamprologus calvus Black of Congo Black Pearl). Daarnaast vind ik kreeften, krabben en slakken ook interessant. Welke Cichlide raden jullie nog meer aan in een 100cm bak(geen dwergcichlide).
Als jullie naar deze vissen kijken, wat raden jullie dan aan als visbestand?

Als het eventueel een 80cm bak wordt, dan ben ik aangewezen op dwergcichlides en geen andere cichlides toch?

Alvast bedankt!

In een 80cm zou ik ze niet groter nemen dan de Dwergcichlides en zelfs bij een 100cm bak zou ik dat zelf ook niet doen.

Het wordt sowieso veel of of. Veel van de genoemde vissoorten komen uit hele andere gebieden en zullen dus ook een ieder andere eisen hebben aan de watersamenstelling en inrichting. Kreeften en krabben bij bodembewoners lijkt mij ook niet een hele geschikte combi. Als je echt voor grotere cichliden wilt gaan kun je hier op het forum ook wel het een en ander tegenkomen. Gewoon even zoeken op cichliden 100 of 120cm. Denk dat 80 wel echt te klein is voor Afrikaanse cichliden, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Gr
Stefan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan