hulp bij discus aandoening?


N

nielsrb

Guest
graag hulp bij een aandoening van 1 van mijn discussen..
ik heb mijn discussen al geruim 1 jaar en alles ging perfect een beetje te goed blijkt ik heb er 8 alles van waterkwaliteit is oke nog geen gestorven maar sinds 2 weken terug werd een fire red ziek symptomen; eerst kleurde bleek had geen eetlust en ik merkte ook dat die rond de kop langs beide kanten op exact dezelfde plaats een uitsteeksel precies n puistje maar bij beter zicht skelet, na tijd van een week met behandeling met esha2000 niet beter veel slechter zelfs symptomen toen totaal geen eetlust meer dus enorm vermagerd en verzwakt ook kreeg die witte puntjes en slijmen of draadjes aan de boven vin en aan een kant van de vis een roode inwendige vlek rechts boven van de vis na nog een week te behandelen met esha 2000 en fishtamin dit omdat er geen geld was om iets te kopen..
bleef de vlek bleef zwak en eet ng niet de witte draaden en puntjes op de bovenvin totaal verdwenen maar nu heeft ie de onderste voelsprieten zijn aan het vergaan samen met de onderste vin de rugvin is intact maar wel knijpend klein gehouden en de vis zwemt ondertussen ook ng is scheef...
graag nu uitleg over welk geneesmiddel vermits mijn beperkt budget?? :s
 
Ik ben bang dat je vis antibiotica nodig heeft, en niet ESHA, dat werkt al lang niet meer naar het schijnt. Geen geld om iets te kopen is heel vervelend maar eerlijk gezegd mag dat geen excuus zijn. Als je dieren houdt, dan weet je dat het geld kost als ze ziek worden. Wat de vis precies mankeert weet ik niet, een foto zou fijn zijn.
 
Zonder foto wordt het gissen. Maar als ik het zo lees, is de vis beter dood af.
Discusvissen zijn mooie dieren, en moeten goed behandeld worden. Soms met JUISTE medicatie, dat kost muntjes helaas.
 
Klinkt als vinrot, maar een foto zou duidelijkheid kunnen verschaffen.

Vinrot behandel je met antibiotica :)
 
zou een extra waterverversing(de helft)kunnen helpen? en temp verhoging naar 31 graden?
Het zou kunnen dat ik het helemaal mis heb, maar ik dacht even hardop.
Je kan elke hulp goed gebruiken, toch.

Gr. Rob.
 
Temperatuur verhogen zonder dat er bekend is wat er loos is is geen goed idee, sommige bacteri�n vinden een hogere temperatuur juist erg prettig, en daarmee vererger je dus het probleem.
 
weer wat geleerd, ik heb al 40 jaar een aquarium(gezelschapsbak) en sinds 2 weken trotse bezitter van discussen, dus van discussen weet ik nog niet zoveel.
Maar, een keer extra waterverversen kan m.i. nooit geen kwaad.

Gr. Rob.
 
Waterverversen kan in feite nooit kwaad, dat is altijd een goede om mee te beginnen. Ik heb mijn discussen ook pas een paar weken, maar toevallig had ik gelezen dat de temperatuur verhogen niet altijd raadzaam is.
 
de topicstarter kan beter een foto posten, dan kan hij beter geholpen worden.

Gr. Rob.
 

Terug
Bovenaan