Hulp bij keuze Visbestand gevraagd aub


Jurgen 1972

Member
Lid geworden
12 mei 2024
Berichten
13
Leeftijd
52
Ik ga binnenkort een 200 liter aquarium opstarten

M'n voorlopige keuze is momenteel

- harempje regenboog snoekjes voor bovenin
-een 8 tal raszuivere endler guppy
-een 8 tal raszuivere gewone guppy
- harempje honing goerami
- harempje kaap Lopez
- groepje pauwooggrondels

Kan dit samen? Moet of kan er iets niets en wat kan dan in de plaats?

Graag ook nog een scholenvisje? Welke

Ook graag een groepje neocardine garnalen van een kleur, dat baby's of een deel ervan als voer gezien zullen worden weet ik en heb ik geen probleem mee maar wil wel een groep in stand kunnen houden, is dat mogelijk ...

Andere tips of aanvullingen zijn altijd welkom

Bedankt alvast
 
Ik kijk niet naar waterwaarden , dat weet ik zo niet uit mijn hoofd of dat allemaal goed gaat samen. Houd er iig rekening mee dat het nooit gezond is voor een om langere tijd op de uiterste grens van het bereik te zitten.

Even een vraagje: wat bedoel je met regenboogsnoekjes? Bedoel je ringbndsnoekjes (Epiplatys annulatus)?

Je hebt een aantal vleeseters, die zullen iig wel zorgen dat er weinig nakweek van de guppen gaat komen.

Eerst en vooral:
dit bestand zou je zonder enig probleem in 2 bakken kunnen doen en dan denk ik dat alle soorten beter uit de verf komen.
Dus in de bovenlaag:
de goerami's en in de andere bak de 'regenboogsnoekjes';
in bak 1 de ene soort guppen, in bak 2 de andere soort guppen;
op de bodemlaag in de ene bak de grondels en in de andere de kap lopez.

Ik denk dus dat het een beetje teveel van het goede is, maar voor de vissen zal het misschien wel gaan, op de goerami/snoekjes na.
 
Ik kijk niet naar waterwaarden , dat weet ik zo niet uit mijn hoofd of dat allemaal goed gaat samen. Houd er iig rekening mee dat het nooit gezond is voor een om langere tijd op de uiterste grens van het bereik te zitten.

Even een vraagje: wat bedoel je met regenboogsnoekjes? Bedoel je ringbndsnoekjes (Epiplatys annulatus)?

Je hebt een aantal vleeseters, die zullen iig wel zorgen dat er weinig nakweek van de guppen gaat komen.

Eerst en vooral:
dit bestand zou je zonder enig probleem in 2 bakken kunnen doen en dan denk ik dat alle soorten beter uit de verf komen.
Dus in de bovenlaag:
de goerami's en in de andere bak de 'regenboogsnoekjes';
in bak 1 de ene soort guppen, in bak 2 de andere soort guppen;
op de bodemlaag in de ene bak de grondels en in de andere de kap lopez.

Ik denk dus dat het een beetje teveel van het goede is, maar voor de vissen zal het misschien wel gaan, op de goerami/snoekjes na.
Van harte bedankt voor de reactie 😊 ja bedoelde idd ringbandsnoekje 🙈 dus daarin zal ik dan keuze moeten maken en m'n voorkeur gaat uit naar de honing goerami, ook zal ik dan maar 1 soort guppy nemen, m'n voorkeur gaat ook uit naar de pauwoog grondels dus kaap Lopez ook laten vallen, welk scholenvisje zou daar nog bij kunnen zou het lukken een groep garnalen daarbij nog te houden en in stand te houden
 
Dus dan wordt het:
honinggoerami (temperatuur 20-28C, neutrale pH, GH maakt niet veel uit)
guppen
pauwooggrondel (temp 22-26C, neutrale pH, zacht water)
garnalen

Je zegt er nog een scholenvisje bij te willen, maar de guppen vormen op zich al een school. Is het dan de bedoeling om 2 scholen in het middengedeelte te doen?

Een pauwooggrondel kan tot 8 cm groot worden, ik zou dan een niet al te kleine gup uitkiezen om erbij te doen. Een jonkie zal met regelmaat sneuvelen, maar de volwassen guppen moeten het wel overleven.
Hoe dat met de garnalen zit, durf ik niets over te zeggen, maar algemene regel bij vissen is, dat als het in de bek past, het opgevreten wordt.
 

Terug
Bovenaan