Wat is er nieuw

Hulp bij verwijderen intern juweel filter

DdV

Well-known member
Lid geworden
14 september 2016
Leeftijd
53
Ik ben vandaag begonnen aan het verwijderen van een intern juweel filter. Ik kan de bak niet leegmaken. Ik had hier op het forum al wat topics doorgelezen en met de tips daarin ben ik er wel al in geslaagd 6 van de 8 punten los te krijgen. Alleen lukt het me niet om bij de laatste twee te komen, de twee onderaan in d hoek van de bak. Ik kan er niet bij met een breekmesje en het lukt me ook niet er een visdraad tussen te krijgen. Misschien heeft er iemand een gouden trucje om er toch bij te kunnen? Allen

Voorzichtig het filter naar voren van het glas duwen en proberen om zo de boel los te krijgen?

De filter zit nu wel erg los, maar ik ben toch wat bezorgd om er echt aan te gaan wrikken.

Pas alsjeblieft wel op want toen ik begon hoorde ik al wat kraken en toen zat ie amper nog los. Nu heb ik wel 2 linkerhanden maar kijk wel uit hoor🙂.
Ik ben dan ook gelijk over gestapt naar de Ferplast met losse filters😀😀

Het is uiteindelijk gelukt, ik heb nog een mes gevonden dat lang genoeg was om er bij te kunnen. Toch een lastig en stresserend werkje, maar het ziet er beter uit nu die zwarte blok uit de bak is. Er draait ondertussen al een zevental weken een jbl e901 mee, dus ik vermoed dat het naar bacteriecultuur wel ok zal zijn. Ik hoop wel dat het verminderen van de filtercapaciteit en stroming geen nieuwe problemen oplevert.

Mooi dat het gelukt is en ik heb ook de 901 op een bak van 1 meter.

lees t nu pas, maar de uitkomst hiervoor is een japanse trekzaag 🙂

de laatste 2 had ik trouwens ook goed last van... maar met beetje wrikken lukte het wel.

Bedankt, daar heb ik weer een nieuw werktuig mee leren kennen. 🙂 Maar ik had het dus toch niet in de kast liggen. Ik heb me maar suf gezaagd met een lang mes, de allerlaatste dit siliconen kwam gelukkig met licht draaien wel gemakkelijk los.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan