Over enkele weken gaan we geleidelijk aan de eerste visjes uitzetten in ons aquarium. Het is een aquarium van 190 liter (Juwel Trigon). De temperatuuur wil ik niet te hoog zetten (ongeveer 24 graden, maar geen 26-27 graden ivm verwarmen in de winter). Ik wil veel planten laten groeien (heb 15 jaar een vijver gehad een goede ervaringen met effect van ruime plantengroei op de waterkwaliteit). Op ongeveer de helft van de bodem vooraan wil ik Sansibar zand 02,-0,6 mm leggen en achterin een stukje grind 2-3mm. Ik heb zelf van foam en epoxy een rots en achterwand gemaakt waar visjes kunnen schuilen.
Liefst zou ik 3-4 schooltjes vissen nemen en een paar garnaaltjes. Ik wil graag kleine vissen (die niet meer dan ongeveer 5 cm worden, kleiner mag ook).
-Ik vind zelf pantsermeervalletjes heel leuk voor op de bodem.
-Wellicht een schooltje algeneters.
-Een schooltje visjes die iets hoger zwemmen (endler-guppies?).
-een paar garnaaltjes.
Welk advies kunnen jullie geven?
-Hoeveel visjes maximaal zonder dat dat het water teveel belast?
-Kunnen de bovenstaande samen? Welke algeneters en garnaaltjes zijn aan te raden?
-Liefst visjes die klein blijven en die niet te lastig te houden zijn voor een beginner.
Liefst zou ik 3-4 schooltjes vissen nemen en een paar garnaaltjes. Ik wil graag kleine vissen (die niet meer dan ongeveer 5 cm worden, kleiner mag ook).
-Ik vind zelf pantsermeervalletjes heel leuk voor op de bodem.
-Wellicht een schooltje algeneters.
-Een schooltje visjes die iets hoger zwemmen (endler-guppies?).
-een paar garnaaltjes.
Welk advies kunnen jullie geven?
-Hoeveel visjes maximaal zonder dat dat het water teveel belast?
-Kunnen de bovenstaande samen? Welke algeneters en garnaaltjes zijn aan te raden?
-Liefst visjes die klein blijven en die niet te lastig te houden zijn voor een beginner.
Laatst bewerkt: