Wat is er nieuw

Hulp gevraagd bij Rode tijgerlotus.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Sinds ik een L66 Hypancistrus in de bak heb gestoken heeft die al aardig wat wortels bloot gewroet van de planten met name dat hij de bol van de Rode Tijgerlotus eraf heeft weten halen en die drijft nu boven aan de oppervlakte.

Kan deze bol gered worden ? Kan ik die gewoon terug onder de grond steken en wat moet ik er dan verder aan doen? Of is het voor de vuilnisbak ?

Bedankt voor de info.
Johnny.

Als het plantje wortels heeft kun je deze gewoon in het substraat planten. De plant groeit dan gewoon verder. De knol kun je gewoon in het aquarium laten liggen, daar groeit dan weer een nieuwe plant uit.

Kan ik die gewoon terug onder de grond steken

De bol loopt waarschijnlijk gewoon weer uit. Steek hem alleen met de 'dode' kant in de grond, de groeipunt moeten boven de grond blijven. Ik steek hem ook nooit erg diep, net genoeg met zijn kontje dat hij niet wegdrijft, maar je kunt hem ook gewoon op de bodem leggen. Hij vindt dan wel ergens zijn plekje en zal ook weer gewoon opnieuw uitlopen.

Als je hem helemaal in de grond duwt zal hij waarschijnlijk gaan rotten.

Yep, komt gewoon een nieuw plantje uit.
Mijn lotussen drijven aan het oppervlak, de bollen worden er regelmatig door vissen vanaf gezwommen en zorgen dan voor nieuwe planten.

Hier heb ik een knol gehad die na een jaar niks meer gaf en deze uiteindelijk weggedaan maar normaliter moet het prima werken hoor.

Bedankt maar vind het alleen jammer dat de L66 er hem dan misschien terug uit graaft en in de andere bak zit een Gibbiceps of een Plecostomus(ben er niet over uit welke dit is)en das misschien ook niet veilig dus nu hangt de bol bovenin de bak dus dat kan dan in principe geen kwaad ?

Ik heb twee Siamese algeneters (Crossocheilus oblongus) die inmiddels zo'n 14 á 15 cm. groot zijn. Deze vissen kunnen nogal heftige reacties geven waarbij ze vaak met hun staart planten stuk slaan.
Daarvoor heb ik ze regelmatig bestraffend toegesproken hetgeen tot nu toe weinig effect heeft gehad. :(k;)k

Ts heeft een vergelijkbaar probleem maar ik denk dat inderdaad de bol gewoon terug in de bodem gezet kan worden. Hij loopt wel weer uit. Vissen doen nu eenmaal dat soort dingen...

Dan ga ik de bol in de andere bak in de grond steken want de L66 graaft hem er zo weer uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan