Wat is er nieuw

Hulp gevraagd Eheim 600

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruben76
  • Startdatum Startdatum
Heel verwarrend zelfs omdat ze de rest van de hele pomp naar echtheid hebben afgebeeld
Zoals eerder aangegeven hier betreft het een universele handleiding voor 6 verschillende uitvoeringen. Pas in deze tekening zie je de onderlinge verschillen aan de hand van type nummers voor reserve onderdelen.
2b4d0ffb-69ca-4a24-b4f6-5cc1a7a58b69-png.png

Ik kijk trouwens of mijn pompen het goed doen door naar de kracht te kijken hoe het uit de uitstroom komt.

dus waterniveau laten zakken onder de uitstroom en dan is kijken hoe hard het eruit komt. wellicht daarvan is een video posten.
wellicht dat mensen daaraan kunnen zien of ze het "normaal" vinden of niet.
Met andere woorden. Tijdens je waterwissel met wekelijks onderhoud.

Met andere woorden. Tijdens je waterwissel met wekelijks onderhoud.

Precies, dan zie ik meteen of er onderhoud nodig is 🙂

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kijk trouwens of mijn pompen het goed doen door naar de kracht te kijken hoe het uit de uitstroom komt.

dus waterniveau laten zakken onder de uitstroom en dan is kijken hoe hard het eruit komt. wellicht daarvan is een video posten.
wellicht dat mensen daaraan kunnen zien of ze het "normaal" vinden of niet.
Goede tip.

Mijn ervaring is dat met name de afvoer slang (slang waarmee de pomp het water uit de bak haalt) gevoelif is voor vervuiling en het dicht slippen daarvan remt de capaciteit meer als de uitvoer slang.
Hou de slangen zo kort mogelijk en de bochten niet te scherp.

Ik vind het geluid wat hij maakt ook niet ideaal. Hij maakt geen overdreven herrie maar ik hoor dat hij soms ratelt.

Dat is meestal een teken dat er lucht in het filter zit en krijg je die ratel als er een luchtbel langs de impeller gaat.
Lucht remt ook de doorstroming iets dus wie weet is dat het wel.

Mijn conclusie,wat een gedoe met de 2275 ,gewoon waardeloos.
Zelfde problemen van af aanschaf, zelfde krakende rot herrie vandaag deed de pomp het niet meer.
Ik heb het apparaat 4 jaar geleden nieuw gekocht en heb er weinig plezier van .
Gebruik al 50 jaar eheim was altijd goed nu niet dus. Zeker in China gemaakt?

Gooi het weg en ga mij oriënteren op een ander merk.

Gek. Ik heb de 4+ 350 en die is gewoon stil en geeft genoeg opbrengst voor mijn 180l bak.
Dat voorfilter loopt wel vrij snel vol. Ik dat hem dacht ik elke 4 weken. Uiteindelijk heb ik er een extra pot voor gezet met spons en watten. De watten in de 4+ vervangen door grove spons. Het apart voorfilter wordt nu elke 2 weken gereinigd. Dat scheelt wel veel. Ik heb nu ook voor het eerst echt glashelder water.
Zo'n mechanisch filter loopt blijkbaar gewoon best snel vol.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan