Hulp gevraagd voor 2 slijkspringers


D

Denise4

Guest
Sinds 2 weken probeer ik voor 2 slijkspringertjes te zorgen; deze zouden anders een niet al te rooskleurig lot te wachten staan. Hun verlanglijstje aan specifieke zorg is echter zelfs met al mijn liefde niet voor de langere termijn te realiseren en daarom ben ik naarstig op zoek naar iemand die wellicht weet of ik deze slijkjes elders kan onderbrengen? Ik denk dat het 2 mannetjes zijn gezien hun agressieve gedrag naar elkaar. Ontzettend graag zou ik deze twee een veel meer geschikt onderkomen bieden en wellicht wat soortgenootjes. Alvast erg bedankt voor jullie advies / hulp!!
 

Bijlagen

  • IMG_20210107_125052121.jpg
    IMG_20210107_125052121.jpg
    455.3 KB · Weergaven: 172
  • IMG_20210107_125144146.jpg
    IMG_20210107_125144146.jpg
    305.2 KB · Weergaven: 173
Nieuw hier, even een vraag, wat voor soort is dat ?.
 
Is er geen lfs in de buurt die ze kan huisvesten?
 
Ik heb helaas werkelijk echt geen flauw idee welk soort ze zijn. Ik heb ze allebei apart moeten zetten (wat dus ook veel problemen geeft met filteren en hun water egaal warm houden), daar 1 van de slijkjes de andere nu constant aanvalt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een lfs zit te wachten op 2 van zulke raddraaiers;). Ik hoop eigenlijk heel erg dat er iemand is die hun in alle opzichten de juiste zorg kan en wil geven, opdat ik dan ook echt zeker weet dat ze goed terecht zijn gekomen.
 
Erg bedankt voor jullie reacties (y)! Direct nadat ik deze wezentjes nog net niet in mijn jaszak op de fiets mee naar huis nam, ben ik zoveel mogelijk over ze gaan lezen. De eerste meest noodzakelijke opvang lijkt te lukken, maar ik weet ook dat het nog veel beter kan! Alleen zal ik dat laatste zelf niet kunnen realiseren. Ik heb deze beestjes "gered", eigenlijk met de te simpele gedachte dat ik ze binnen no time aan een liefhebber / kenner over kon dragen. Maar al gauw kwam ik echter tot de ontdekking dat slijkspringertjes alles behalve net zo gangbaar zijn als bijvoorbeeld vissen....zelfs voor schildpadjes is er een grotere "liefhebberij-markt". Over 3 weken ga ik ook nog verhuizen en aldaar zal ik echt helemaal geen ruimte hebben om dit geleende 1 meter aquarium te kunnen plaatsen. Als het echt niet anders kan dan zal ik inderdaad opzoek gaan naar een lfs, maar tot die tijd blijf ik zoeken naar een nieuw baasje alwaar ze meteen weer volop slijkspringertjes kunnen zijn :love:!!
 

Terug
Bovenaan