Wat is er nieuw

Hulp gevraagd - Welke stromingspomp

MischaC

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 april 2020
Leeftijd
47
Hoi,

jullie hulp gevraagd. Ik heb in mijn Juwel Rio een spraybar over de volle achterlengte, echter door de hardscape heb ik linksachterin minimale stroming. Heb er nu tijdelijke een opvoerpompje met een capaciteit van 350 l/h bij in gehangen en die heeft voldoende stroming. Nu wil ik deze graag vervangen voor een echte stromingspomp die nog een bredere stroming geeft. Als ik online stromingspompen bekijk, dan beginnen die met een verplaatsing van 1000 liter per uur. ben dus zoekende, is dit vergelijkbaar of moet het zwaarder? Het is trouwens een zwaar beplantte bak, met een JBL 1500 profiline en CO2 toevoeging.

Groet Mischa

Ik zou een Jecod/Jebao nemen, prima, klein, stil en weinig vermogen. Zijn in een aantal maten te koop, dus kijk even hoeveel l/u je wenst.

Ik heb zelf een Jebao SOW via Ali besteld, en dat bevalt mij prima

Hoi sschot,

probleem is dat ik dus graag wil weten hoeveel liter/uur ik nodig heb ter vergelijking met de opvoerpomp die ik er nu in heb hangen.

ik heb in het verleden in mijn rio 240 een hydor koralia nano 900 gehad en die gaf een mooie brede stroming en niet een gerichte straal.

Ik weet niet exact hoe groot je bak is, maar de Jebao RW-4 doet 4000 liter, maar kan je perfect omlaag regelen, en van patroon varieren met de bijgeleverde controller, dus naar mijn beleving zit je daarmee altijd goed

Als het met een 350 l/u opvoerpompje al opgelost is zou ik niet een regelbare 4000 l/u stromingspomp kopen maar gewoon een simpele maar wel goede Sicce 1000 l/u nano pompje gaan. Zoals bijvoorbeeld deze. Ik heb ook even gekeken naar die Jabeao RW-4 en dat ziet er wel leuk uit, en zo'n 37 euro incl verzendkosten op Aliexpress. Als je geduld hebt om te wachten op iets uit China kan dat ook nog natuurlijk, al heb ik geen idee hoe die dingen zich op de lange termijn houden. Die Sicce zelf ervaring mee en doet het al tijden prima,

de sicce heeft alleen 1 nadeel daarom ben ik overgestapt op hydor ik had hem op een tijdklok en liet hemeen paar keer per dag aanslaan alleen had de sicce dan de gewoonte om soms de andere kant op te draaien, ik vond toen op internet terug dat dat met de opbouw van de pomp temaken had en dat meer mensen er last van hadden.ik heb jammer genoeg geen linkje naar dat artikel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan