Hulp gevraagd?!!?


Maiguppies

Member
Lid geworden
22 mei 2023
Berichten
10
Leeftijd
59
Hallo,
PAar weekjes geleden vroeg ik hier of mijn guppie (met foto) zwanger kon zijn,zat in gewoon bokaal zonder filter....nu zag mijn guppie erg af eergister en wou zich precies wegsteken in de steentjes.Sinds gister hing er half uit haar precies n visje...deze morgen nog steeds maar de mama zwemt ,hangt scheef,ik wou haar helpen en kon dat stukje aanhang uit los maken van haar en wat blijkt ,2 levende jonkies hangen aan elkaar met precies n dooier in hetmidden maar zij leven...miniklein natuurlijk,maar hoe kan ik hen redden alle3??
 
Foto kan ik niet op klikken en die kun je het beste posten via voeg bestand toe onder het typveld.
 
Nou, dat een vrouwtje in een scheve positie verkeerd bij een lastige bevalling (zoals meerdere jongen tegelijk eruit te drukken) gebeurd idd wel vaker. Dat corrigeert bij de meeste vrouwtjes wel tenzij het te lang duurt om de jongen eruit te krijgen want dan blijft ze vaak scheef.
Een siamese tweeling gebeurd wel vaker. Er zijn dan drie scenario's, t.w. allebeide sterven, allebeide overleven of één ervan groeit op en de ander blijft klein en wordt een woekeraar (leeft wel en voedt zich via de ander maar ziet er niet meer uit als een vis maar meer als een uitstulpsel). In dat laatste geval, deert het de grotere tweeling niet dat die met een uistulpsel zit. Je kunt wezenlijk niets doen bij zo'n siamese tweeling dan afwachten.
 
Of euthanasie van de siamese tweeling. Het is verstandig niet elke individu te willen redden. Als je er een rover bij zou hebben, zou dat het eerste visje zijn dat hij op zou eten....
 
Altijd leuk zo,n bokaal met wat leven erin, misschien nog een foto🤗
Gèèn foto van stervende visjes en mama in nood....!!Bij een vraag om hulp ,verwacht ik geen zo een reacties,dus laat het gerust uit,en laat goeie reacties van anderen gerust voor gaan
Da's minder om te horen. Maar dan waren ze beide niet sterk genoeg. Ik had al hierboven drie scenario's opgeschreven hoe het kan verlopen.
@ stanovic,dank om je antwoordjes bij deze! Denk dat mama guppie ook zal sterven,die hangt er gewoon wat bij,met waarschijnlijk nog deel jonkies in haar,want juist die 2 kwamen er maar door, de mama heeft echt geen krachten meer,dus ik vrees...
 
Hey jouw visje is geen mama in nood, zonder overdrijven.
Geen grote wisselingen doen als er een schepseltje verkeerd lukt.
 
Doe ik het toch, zeg zelf maar liever niets!wat een houding zeg.
Ik zit hier voor de kunde en niet voor jou aardigheid Ester.
Helemaal belaattafeld.
 
Hoi Maiguppies,

niet wanhopen, ik had een vrouwtje zwaarddrager die ook kennelijk barensnood had, uitstaande schubben, bloedinkjes op diverse plaatsen, scheef zwemmen: kortom ze voelde zich beroerd. Ik was van plan haar te euthanaseren, maar kon haar niet te pakken krijgen.
Maar na een paar dagen was ze haar dikke buik en de jonkies kwijt, gingen haar schubben weer netjes liggen en trokken de bloedingen weer weg. En ze zwemt nu weer gewoon met de rest mee. Het kan nog goed komen, maar ze zal het wel zelf moeten doen.
 
Net als in het andere topic van TS ook hier het verzoek om ontopic te blijven en anders worden de posten zonder aankondiging verwijderd.
 

Terug
Bovenaan