Wat is er nieuw

Hulp gewenst met Juwel 180

• Onderwerp starter Onderwerp starter themigeco
  • Startdatum Startdatum
T

themigeco

Guest
Beste Aquarianen!

Ik ben onlangs begonnen met deze hobby, en ik had nooit gedacht dat ik het zo interessant en leuk zou vinden!

Ik voel me een beetje Matt Damon in 'the Martian'
een beginnende biotoop die hoe dan ook nog wat informatie, hulp en tips wilt inwinnen.

Ik ben begonnen met deze hobby door via marktplaats een Superfish 40 (voor tetra's) en een Qubie 25 (voor garnalen) aan te schaffen..

Ja ik hoor jullie wel gniffelen!

Het is in zekere zin w�l een goede les om letterlijk klein te beginnen,waarom?

Omdat met het opstarten van deze aquaria de groentjes en 'Quitters' gauw duidelijk worden, het is vrij lastig als je begint om in zulk klein waterbestand de balans goed te houden, en eerlijk gezegd.. Schouderklopje is me dat best goed gelukt.

Toch is de drang naar groter en dus een uitdagender aquarium nu gezet.
Ik kan morgen een Juwel 180 ophalen met potfilter, verscheidene attributen en dergelijke..

Ik wil deze graag Iwagumi stijl inrichten (stenen zijn er al) en ik ben al wat aan het 'kl*ten' met CO2 maar wil eerst eens weten of jullie ervaring hebben met dit type aquarium en wat jullie aan en af-radingen zijn..

Ik dank jullie bij voorbaat al van harte en hoop gauw wat terug te lezen 🙂

Groet,
Mike

Welkom,op het forum. Een rechte of gebogen voorruit?

Ik heb een Juwel Rio 180 en een Juwel Rio 125. Beide prima aquaria, niks op aan te merken. Ik heb ook op beide een potfilter draaien, ik vond het interne filter op ten duur wat te tegen vallen en lelijk in het aquarium.

Welkom < Mike. op het AF.

Hartstikke bedankt voor het welkom heten!

Dat doet een mens al goed!

Ik heb een rechte voorruit @mondeo

Welkom op het aquaforum.
een Rio 180 werkt prima met het interne filter, maar een potfilter is soms wel makkelijk. Maar deze maakt wel meer lawaai.
Mijn interne filters van mijn 3 Juwel aquaria hoor en merk ik niet.

Groter is altijd leuker en minder onderhoud.
Toch is het wel een uurtje werk per week, maar dat is een leuke hobby.

Succes met de aanschaf en veel plezier met je Rio 180.

Een uurtje werk!?

Dat valt me eerlijk gezegd nog wel mee :thumbs:

ik heb 3 aquaria en heb per aquarium ongeveer 1 uur werk, met water verversen, ruiten schoon houden en filters vervangen.
Dus ja 3x1uur is 3 uur werk voor mij per week.
Zoveel werk is het niet, en het is Hobby...

Veel plezier ermee en het komt goed.

Ik heb ook geen slechte ervaringen met de rio 180! Mooie bak, kan je zat kanten mee op. 🙂

Dat geldt voor ons ook. We zijn er blij mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan