Wat is er nieuw

hulp gezocht bij mijn echinodorus bleheri

Dennisrobben050

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2014
hoi,

ik heb sinds een 2 maand een rio 400 aangeschaft en ik wil hier discussen in houden, ik heb het grootste gedeelte van mijn planten overgezet en dit slaat allemaal ontzettend goed aan alleen de bleheri niet des ondanks stekt deze wel ontzettend goed alleen worden de bladeren bruin en sterven af zouden jullie me tips kunnen geven?

ik weet inmiddels dat ik hem wat ruimer moet opstellen en speciale tab`s kan toevoegen voor de echinodorus.

497923_0_82_img_3142.jpg

het gaat om de grote plant rechts voor de uitstroom van het filter

Je moet er Lateriet bolletjes bij steken, klei met ijzer.

Standplaats voor de uitstroom ,niet best.

@ bertus okee, wat voor plant kan ik het beste daar voor plaatsen? het liefst een die fors kan uit groeien ? ik mijn vorige bak deed hij het overigens op deze plek wel uitstekend

Dan laten staan.
Misschien moet hij nog aan slaan.

Maar,voor een uitstroom geen planten.
Kan het zo doorstromen.

Heb je een L nummer of andere "algeneter"?

ik heb de l204 als ik het goed heb :
279866_0_82_img_3152.jpg

en ik heb appel slakken,posthoorn slakken en sturisoma`s

Wat er - gestileerd uitgedrukt - gebeurt: er zijn een aantal L-nummers die de toplaag van een blad eraf 'schrapen', de bouwstoffen 'lekken' dan uit het blad en dat is ten dode opgeschreven. Gaat dit zo door blad na blad dan is uiteindelijk de hele plant gedoemd. Ik vermoed dat Mondeo daarom zijn vraag stelde.

Dat gezegd hebbende: of dit voor je L204 geldt weet ik niet.
Plus, van die bolletje bij de bodem moet je niet na een dag al wonderen verwachten.

~ Ivo

ik denk persoonlijk niet dat dit aan mijn l nummer licht aangezien hij voornamelijk op het hout zit.
wat betreft de tabs en klei bollen deze moeten nog besteld worden zo gauw ze er zijn plaats is ze ook 🙂 maar bedankt voor je tip zowiezo is bij aquaristiek geduld een schone zaak

Ik heb even zoeken en L204 zou volgens wat ik vond een Panaque soort zijn, dus dan is het een relatief veilige veronderstelling dat je planten veilig zijn.

Hoe lang heb je de bleheri trouwens in je bak?

oh dat is sowiezo fijn om te horen en te weten bedankt 🙂 in mijn vorige uhm 1 jaar in deze nu 2 maand ongeveer met co2 en nog wat vloeibare planten voedings stoffen maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat de bleheri voedsel via de wortels opneemt

Dus, het is geen nieuwe plant? Dan heb je van de overgang emers - submers in ieder geval geen last.

okee en dat trekt weer bij of moet ik nieuwe hiervoor in de plaats halen ?

ja als je hem wat voeding geeft komt het wel terug goed

verwacht wel niet op 1 week een volle bos
planten hebben hun tijd nodig

952876_0_82_img_3162.jpg

en totaal plaatje van hoe hij er naar vandaag bij staat zelf vind ik hem erg geslaagt ( de plant rechts is net los geschoten deze plaats ik zodirect terug ) zijn er nog op of aan merkingen ? complimenten zijn ook welkom natuurlijk 🙂

Ik heb even naar die plant gekeken, maar het lijkt er toch verdacht veel op dat panaque Peru de plant geraspt heeft, gezien de toestand van de plant. Soms, als ze eenmaal de smaak te pakken hebben willen ze ondanks dat ze het eerst niet deden, ermee beginnen. En echinodorus soorten zijn altijd hun favorieten. Wat je kunt doen, als hij toch de dader is hem courgette geven, want dan heb je grote kans dat hij ermee stopt 🙂

oh ik ga het in de gaten houden 😀 dankjewel

Dacht ik ook aan,vandaar mijn vraag of je een l-nummer hebt.
Komkommer eens proberen Dennis,niet dagen laten liggen. Daar krijg je veel troep van.

ga ik doen dankjewel 🙂

Je hebt sturisoma en die pakken wel een plantje

Nee,hoor. doen ze bij mij ook niet.

Staan 2 volle planten in de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan