Hulp gezocht!! Black molly +-2MND zwanger


K

Kufo13713

Guest
Goedenavond,

Ik ben nieuw hier en was opzoek naar informatie want ik lees overal een beetje het zelfde maar zou graag jullie mening willen.
Ik heb een home 80 aquarium
Met dit vis bestand:
1. x ancistrus (welke idk)
11. x neontetra's
8 x Guppy's (2M/6V)
3 x Black molly zwart (1M/2V)
2 x Black molly goud (2V)
2 x Black molly dalmatier (1M/1V)

Nu zijn 2 van mijn zwarte black molly's zwanger de ene sowieso bijna 2maand hoogzwanger is dit erg? want ze word naar mijn inschatting best wel heel dik.
En de andere is bijna een maand zwanger maar die vertoont raar gedrag en ik ben al een paar dagen aan het kijken wat het kan wezen maar ik kom er niet uit.

Graag zou ik jullie mening hier over willen horen
VideoCapture_20200824-213915.jpg
 

Bijlagen

  • VideoCapture_20200824-214021.jpg
    VideoCapture_20200824-214021.jpg
    201.9 KB · Weergaven: 108
  • VideoCapture_20200824-214013.jpg
    VideoCapture_20200824-214013.jpg
    199.9 KB · Weergaven: 107
2 maand kunnen ze niet dragen. Een zwangerschap duurt een kleine maand (op de goede temperatuur van 26-28°)
Als ze na 6 weken niet afleggen is de kans groot dat ze in legnood is en dan ga je je visje vroeg of laat verliezen.

Ps. er bestaan enkel zwarte (met hier en daar mogelijks wat goudkleur) Black Mollies.
Alle andere kleurslagen zijn gewoon Mollies. 😁
 
Als er geen beschutting voor de vrouwtjes is waar ze in alle rust kunnen werpen, houden ze hun jonkies vast waar ze uiteindelijk zelf aan overlijden, dit is vrij simpel op te lossen door lekker veel drijfplanten (echte) te kopen, hoornblad werkt daar ook goed voor
 
wat je nu het beste kunt doen op dit moment is veel beschutting maken/halen/creëren. Het gedrag in de gaten houden; eet ze goed? Zwemt ze goed/ is ze actief? Mischien wat extra granulaat, heb weleens gehoord dat dat goed is voor een zwanger visje😉
 

Terug
Bovenaan