Goedemorgen en fijn kennis te maken.
sinds een paar weken heb ik een aqarium. Eerst heb ik het aquarium 2 weken laten draaien met alleen planten erin. En vanaf toen wekelijks verschillende vissoorten erbij gekocht.
Vissenbestand:
3 zilveren molly
10 kardinaal tetra
1 ancistrus
9 guppies
het aquarium is 80 * 31.5 *46,5 =100 liter
filter = bluclima 100 (450 l/h)
heb een proscan test set van jbl.
Gisteravond heb ik een test gedaan en toen waren de waardes voor het eerst veel te hoog. Advies was water verversen en eigenlijk ph minus toevoegen. Deze laatste heb ik niet in huis. Dus niet gebruikt. Wel heb ik het water ververst.
Vanochtend nieuwe test gedaan. En nu is mijn KH waarde als enigste nog te hoog
Kan dit komen door een schelp die in mijn aqarium ligt? En moet ik al ingrijpen.. en zo ja, hoe zou jij dat doen? Ik twijfel aan toevoegen van turf op mijn filter
meting vanochtend:
No2 +No3 = 0
Gh > 7
Kh = 15
Ph = 7,4
Co2 = 15
sinds een paar weken heb ik een aqarium. Eerst heb ik het aquarium 2 weken laten draaien met alleen planten erin. En vanaf toen wekelijks verschillende vissoorten erbij gekocht.
Vissenbestand:
3 zilveren molly
10 kardinaal tetra
1 ancistrus
9 guppies
het aquarium is 80 * 31.5 *46,5 =100 liter
filter = bluclima 100 (450 l/h)
heb een proscan test set van jbl.
Gisteravond heb ik een test gedaan en toen waren de waardes voor het eerst veel te hoog. Advies was water verversen en eigenlijk ph minus toevoegen. Deze laatste heb ik niet in huis. Dus niet gebruikt. Wel heb ik het water ververst.
Vanochtend nieuwe test gedaan. En nu is mijn KH waarde als enigste nog te hoog
Kan dit komen door een schelp die in mijn aqarium ligt? En moet ik al ingrijpen.. en zo ja, hoe zou jij dat doen? Ik twijfel aan toevoegen van turf op mijn filter
meting vanochtend:
No2 +No3 = 0
Gh > 7
Kh = 15
Ph = 7,4
Co2 = 15