Hulp nodig met welke "nano" aquarium


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Hallo,

Zoals sommige misschien nog weten heb ik 2x een Dennerle nano cube 30l gehad. De Rio400 heb ik nog.Wegens gezondheid en baby alles weggedaan en nu wil ik eigenlijk zo snel mogelijk een nieuwe bak gaan opzetten.

MAAR nu komt het, ik wil het liefst alles weggewerkt hebben dus filter intern, verwarming intern en lampen zijn dan meestal led.

Inhoud worden garnalen met misschien nano visjes afhankelijk van de bak.

Nu kom ik dus uit bij de Fluval Edge 1 en 2 verschil qua model en qua liters. Edge is (even uit het hoofd) 23 liter en Edge 2 46l en de superfish home maar dan de 40 of 60l.

Superfish is de filter iets minder weggewerkt maar is de bak gewoon groter.

Ik lees alleen dat beide qua licht ver onder doen en planten niet goed gaan groeien iets wat wel nodig is...


Wat is jullie ervaring en zouden jullie kiezen?

Ik wil geen gewone bak met zo een zwarte deksel erop en overal kabeltjes enz. Dan kan ik ook gewoon een dennerle opnieuw kopen een maatje groter.... zoals de
Dennerle Scaper's Tank Complete 50 l mits deze niet hoeft aangepast te worden met deksel voor de externe filter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De scaperstanks kun je in verschillende uitvoeringen krijgen. Kaal, semi-compleet of geheel compleet (dus inclusief verwarming).
 
Ik heb de Fluval Edge destijds snel teruggestuurd want daar kun je amper in en bij voor onderhoudt.
 
Klopt maar heb je al gezien dat je glasplaat boven op niet mooi aansluit door de externe filter? De meeste gebruiken de Dennerle zonder glasplaat. Dit is dus niet wat ik wil. Ik wil een compleet afgesloten bak ☺
 
Kijk eens voor de Aquatic nature cocoon series. En dan de cocoon 6 of 7

Ik ken deze niet. Ik ga eens kijken dank je.

Ik heb de Fluval Edge destijds snel teruggestuurd want daar kun je amper in en bij voor onderhoudt.

Oh ik dacht dat je alles omhoog kan doen en zo erbij kan. Ik ga dan even opnieuw de filmpjes bekijken want ik wil wel normaal onderhoud kunnen doen zonder eerst de hele tokko te verbouwen.
 
Kijk eens voor de Aquatic nature cocoon series. En dan de cocoon 6 of 7

Ik heb gekeken en dan wel voor de 7 maar dit zijn gelijke bakken zoals de Dennerle nano cube versie maar dan een stuk goedkoper. Helaas zit je dan ook weer met hetzelfde probleem geen normaal goed sluitend afdekplaat...

Dit is wel echt een must aangezien ik hem tussen de 2 banken in wil hebben staan en een kleine van 18 maanden heb die nog wel eens graag dingen doet die mama heeft verboden...

Ik had zelf in mijn oude bak van 30l een externe filter. Als ik bij dat formaat blijf zou een hoekfilter ofzo wel kunnen en zou ik zo een bak kunnen nemen dan heb je maar weinig speling bovenop maar zie je wel alle materiaal weer en als ik dat intern kan hebben verstopt gaat daar de voorkeur na uit. Maar ik wil wel goede verlichting en las al dat bij die bakken die ik op het oog heb de verlichting niet optimaal is...
 
Misschien is deze wat,wel iets groter maar komt verder wel in de buurt van je wensen volgens mij! ;)

https://dierencompleet.nl/shop/ferplast-cayman-50-professional/

Had ik gezien ja maar dat is weer een echte aquarium zeg maar met zo een deksel. Dat vind ik wat minder. Als die nu net zo plat was als de fluval flex kon ik ermee leven maar helaas nu niet...

Het is de bedoeling dat de bak hier komt te staan waar vroeger de cube stond.

Volgens mij heb ik teveel eisen hahaha misschien maar de cube terug opzetten ellende

20180107_115405.jpg
 
Ik heb een Dennerle Scaper's Tank van 50l. Daarbij zit standaard een glazen plaat wat goed opvult.
Je moet wel realiseren dat alleen aan de achterkant van de bak ruimte is voor de bijgeleverde HOB filter (of extern filter) als je de afdekplaat gebruikt. Dus niet aan de zijkant
qwe.JPG
 
Ik heb een Dennerle Scaper's Tank van 50l. Daarbij zit standaard een glazen plaat wat goed opvult.
Je moet wel realiseren dat alleen aan de achterkant van de bak ruimte is voor de bijgeleverde HOB filter (of extern filter) als je de afdekplaat gebruikt. Dus niet aan de zijkant
Bekijk bijlage 239882


Filter zou ook aan de achterkant moeten komen. Dat had ik eerst ook. Weet jij misschien of er verschil is tussen die witte filter en de oudere zwarte ? Ik heb namelijk de zwarte hier nog staan..
 
Filter zou ook aan de achterkant moeten komen. Dat had ik eerst ook. Weet jij misschien of er verschil is tussen die witte filter en de oudere zwarte ? Ik heb namelijk de zwarte hier nog staan..
Volgens mij zit bij die zwarte een skimmer meegeleverd
 
Volgens mij zit bij die zwarte een skimmer meegeleverd

Klopt.

Als ik die foto zo zie bij jou met de filter aan de achterkant zou dat wel inderdaad erg mooi aansluiten. Ik had bij de vorige een plexiplaat moeten maken met openingen voor de slangen van de filter anders paste het allemaal niet. Heb je een fotoalbum van de bak? Met deze bak zou ik eventueel een extra lamp kunnen toevoegen. Met ingebouwde led verlichting als daar iets mee gebeurd, is dat niet zo snel opgelost.

Erg bedankt! Ik ga dan toch voor de Dennerle opvolger denk ik zo.

Stom dat je op internet de foto's ziet van de bak, Wat de bak niet erg aantrekkelijk maakt
 
Het word de Dennerle oude liefde roest niet zeggen ze hahaha. Nu zoeken waar die compleet te koop is de 50 liter.

Ik twijfel te erg met die inbouw dingen. Als dan je lamp kapot gaat is dat niet 123 opgelost.. de Dennerle producten kan je tegenwoordig op elke hoek van de straat kopen. Dat was 5 jaar geleden wel anders...
 
Ja dat is wel een nadeel van led in een kap maar die van Aquatlantis is gewoon wel online te koop maar ook prijzig.
 
Ja dat is wel een nadeel van led in een kap maar die van Aquatlantis is gewoon wel online te koop maar ook prijzig.

Zo blij met dit forum haha. 4 jaar geleden al en nu weer haha. Soms heb je de wildste ideeën en dan ga je rondkijken en denk je hmm onderhoud niet handig, licht niet goed dus volgende haha.
 
Daar is het forum ook voor hoor;)
 
Heb je een fotoalbum van de bak? Met deze bak zou ik eventueel een extra lamp kunnen toevoegen
In mijn onderschrift staat een link naar mijn album.
De belichting die bij de set hoort (Dennerle Scapers Light) valt in de catagorie Medium Light. Dus je kunt alles laten groeien wat je wilt.
Ik heb het originele filter later verwisseld met een externe Eheim en heb deze Scapers flow op een 25 literbakje gezet.

De scaper ziet er nu zo uit
thumb - kopie.jpg
 
Goed plan! ;)

Leuk dat je er weer bent hoor mama Mandy! :thumbs:

Dank je wel. Straks weer even verder aan de Rio
In mijn onderschrift staat een link naar mijn album.
De belichting die bij de set hoort (Dennerle Scapers Light) valt in de catagorie Medium Light. Dus je kunt alles laten groeien wat je wilt.
Ik heb het originele filter later verwisseld met een externe Eheim en heb deze Scapers flow op een 25 literbakje gezet.

De scaper ziet er nu zo uit
Bekijk bijlage 239884


Mooi ik ga even kijken.

Ik zag dat vanaf 12 januari de nieuwe lijn van Dennerle uitkomt en dat bij de nanocube serie sowieso al led verlichting zit maar daar krijg je een interne zo hoekfilter bij vraag me af of die wel voldoende is.
 
Het word de Dennerle. Even kijken wat Dennerle gaat uitbrengen komende week, dan is de nieuwe serie er. Of ik kies voor de Nanocube met led 60l of de sharper 50l
 
Al wat uitgekozen? ;)
12 januari komt de nieuwe uitvoering met Led verlichting enz dus ik wacht even. Maar of ik de hoogte inga of de breedte :S:S:S dat weet ik nog niet. Maar word wel een Dennerle
 
Ah oke.
Zou zelf voor de breedte gaan want een groter bodemoppervlak heb je meer aan toch!?
 
Dennerle Scaper's Tank Complete 50l
L 45 x B 36 x H 31 cm

Dennerle Nanocube 60l
L 38x B 38x H 43 cm
 
heb je daar een link van ofzo? ben reuze benieuwd

Alles is hetzelfde behalve het licht. Maar doordat ze de lampen aanpassen zijn ze pas bijna overal leverbaar vanaf 12 januari. Tenzij je rond de €220 a €200 wilt betalen voor de uitvoeringen die nu nog overal op voorraad liggen. Gaat dus niet gebeuren :D


www.gdaquarium.nl/a-26266637/dennerle-nano/dennerle-nano-cube-60-liter-led-aquarium-nieuw-model-levering-half-januari/

Dennerle Nano Cube 60L Complete
Nu slechts 149,90 per Dennerle Nano Cube 60 compleet!
Het betreft het nieuwe model met LED verlichting!

Prachtige vormgegeven aquarium, ideaal voor garnalen en kleine vissen!
Afmeting: 38x38x43
Inhoud: ca. 60ltr
Inclusief:
• afdekplaat
• zwarte achterwandfolie
• onderlegger van schuimplastic
• nano-hoekfilter XL
NIEUW MODEL MET LED VERLICHTING!
 
heb nog even verder gekeken;
ik denk dat het nieuwe licht een zwaardere versie is van de Nano Style LED serie is. Momenteel waren er alleen de 3W en de 6W verkrijgbaar.
De nieuwe is de L en deze gaat 1000 lumen geven (8W) Dat vind ik persoonlijk erg weinig op een bak van 55 liter
 
heb nog even verder gekeken;
ik denk dat het nieuwe licht een zwaardere versie is van de Nano Style LED serie is. Momenteel waren er alleen de 3W en de 6W verkrijgbaar.
De nieuwe is de L en deze gaat 1000 lumen geven (8W) Dat vind ik persoonlijk erg weinig op een bak van 55 liter

Klopt dan zou je er al 2 moeten op gaan zetten. Ik wacht daarom bewust even wat Dennerle gaat uitbrengen de 12de.


Deze vind ik qua uitstraling erg mooi maar zoals je zegt ze zijn best wel zwak.
 
En daar 2 lampen van en dan een bak en bodem en dan bijna €400,- voor een 55l bakje vind ik net iets te duur :mad::oops:
 
En daar 2 lampen van en dan een bak en bodem en dan bijna €400,- voor een 55l bakje vind ik net iets te duur :mad::oops:
Iets?
Naja daarentegen ben ik dat inmiddels ook al kwijt aan mijn 54L bakje..
 

Terug
Bovenaan