Wat is er nieuw

Hulp nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ledgic
  • Startdatum Startdatum
L

Ledgic

Guest
Goedemiddag beste mensen,

Ik heb sinds 6weken terug een co2 installatie aangesloten.
Nu groeide de planten echt als kool!echter raakte mijn extra planten bemesting (profito) 2 weken geleden op en had ik nog niet het geld liggen om gelijk nieuwe te halen.
Nu heb ik dat begin deze week gelukkig weer, echter zie ik nu me planten stuk voor stuk dood gaan.
Ook is 1 van me vissen overleden wat ik heel raar vind aangezien ik niks aan het gedrag van me vissen merkte dat er ook maar iets aan de hand was.
Ik heb de waarde van Ph, Ammonia en Kh gemeten en die leken prima in orde te zijn.
Ammonia is 0
Ph is 7,5
KH was altijd 7 maar is nu 9

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

mvg,

David

Het is een combinatie van, voeding, verlichting, co2 behoefte welke je planten nodig hebben, ontbreekt hier ��n van dan zal je problemen met je planten krijgen.
Had je de verlichting verminderd, dan hadden de planten ook minder gevraagd en was het mogelijk beter geweest.

Hij voegde gewoon normaal ze micro en macro toe dus die paar dagen zonder te veel voeding zou niet oorzaak van alle dooie planten kunnen zijn toch

Heb je ook een foto van de planten zodat we wellicht kunnen zien wat voor tekort er hier is?
Heb je geen last van algen?

Een foto zou meer verduidelijken. 2 weken zonder voeding... echt dood of beschadigd, wat voor soort plant..? Verslijmt het blad? zitten er gaten in? gele nerven? bruine randen? Aan de plant is best wat af te lezen! Fotooooo🙂

Vind de bodem ERG dik.
Kijk eens de voorkant.
hoe zal dan de rest zijn.?

Eerste foto, Blauwe Malawi?

Electric blue, foto is toegevoegt aan de link. De bodem is 7 cm want is erg lichte bodem. Zo dat er goeie wortels kunnen ontstaan.

Tja, is Malawi.
Mijn bodem is 4 cm, en de planten staan als een huis.
Aquariumgrint.

Deze bodem is zeer vervuilend, alles zakt er in weg.

Hartstikke bedankt voor de vele reacties al!
kan een dikke bodem nare gevolgen hebben?

ik heb een bodemreiniger stofzuiger om hem schoon te maken.
Die ga ik zondag (me waterververs en onderhouds dag) gebruiken

Is wel licht materiaal,he.

Dat het gaat zweven, met opzuigen.

eigen planten bemesting met spore elements en profito, ijzer tabletjes en sinds gister ook klei bolletjes.

Met plantjes komt het wel goed, gewoon de bemesting blijven geven en geduld hebben.
Nu hebben ze het lastig, maar ze overleven het wel...zien er alleen even niet zo mooi uit.

Houd je verlichting op een uur of 8, CO2 blijven toevoegen, plantbemsting en geduld.
Zodra planten het weer gaan doen, dat zie je direct aan nieuw blad, dan even opletten of nieuwe bladeren tekorten laten zien.

En over de bodem, zelf heb ik ook een dikke bodem, deze raakt sneller vervuild maar als je deze goed onderhoud is er niets aan de hand hoor. Wel goed met de bodemreiniger in de weer blijven en zorgen dat niet vol komt te zitten.

Voldoende plantenvoeding is het belangrijkste. Daarnaast licht en voldoende stroming.

hartstikke bedankt allemaal, dan ga ik gewoon goed door met de planten voeding en hoop ik dat ik snel wat resultaat ga zien 😀
ooh en met verlichting staat volgens mij maar 7uur aan op een dag

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan