Hulp Osmose aansluiten


Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Aangezien ik (zoals wel vaker) geen idee heb waar ik mee bezig ben zoek ik hulp bij het aansluiten van mijn 2ehands osmose set.. welk kabeltje moet waar aangesloten worden??? Tis een aquahollandpro 80 set met ec meter. en een extra filter.. hellup !!
20171013_073935.jpg
20171013_074436.jpg
 
Vorige eigenaar heeft heel vriendelijk alle slangetjes los gehaald?

Dat losse ding met soort transparant filterhouder is wss een silicaat of DI filter, die komt pas als laatst.

Dacht dat rood je vuile water was en blauw je schone water.
 
Bij mij is oranje het vuile water en blauw het schone osmosewater. Maar ja je kan ze natuurlijk aansluiten zoals je wil qua kleur.
 
super.. nu gaat het zelfs mij lukken!!! ontzettend bedankt!! groeten Richard
 
Als je het eenmaal weet dan wil het meestal wel hoor. Zelfs mij is het destijds gelukt met een beschrijving waar ik weinig van snapte:D:D
Succes met het osmoseapparaat.
 
Nou alles aangesloten.. nu alleen nog een fatsoenlijke koppelink maken in de deksel voorzien van een slang naar de onderzijde vd ton en een overloop maken (iemand leuke/goedkope oplossing hiervoor) volgens mij een slangtule met draad en dichting de meest economische..hierbij wat foto's
20171013_152918.jpg
20171013_152907.jpg
 
oja de silicaat filter er tussen uit gehaald..heb ik geen medium voor en is overbodig voor mijn toepassing
 
Ja daar kun je speciaal hars voor kopen maar ik zou eens kijken op welke geleidbaarheid je water nu zit.
 
thanks.. zodra ik de eerste test heb gedaan zal ik de waardes eens testen!!
 
Vind het niet slim ,om de boel boven de stekkers te monteren. Terwijl je links plaats hebt.

Moet er iets losschieten, heb je sluiting.
 
Eerder een komma..

Je hebt niet zomaar sluiting..
je moet je stopcontact volzetten met water wil je sluiting gaan krijgen, tegen die tijd heb je al een tijdje natte voeten hoor

Ach. En een beetje kwalitatief osmosewater heeft zo weinig geleiding dat dit ook wel meevalt.

Ik heb vroeger een kapotte gloeilamp als waterkoker gebruikt. Gewoon de elektrodes onderwater zetten.

Op ali kun je een staaf kopen als waterkoker. Zijn gewoon 2 elektroden waar 230 volt op staat. Moet je niet ook je vinger bijstoppen.

IMG_0921.JPG
 
Eerder een komma..

Je hebt niet zomaar sluiting..
je moet je stopcontact volzetten met water wil je sluiting gaan krijgen, tegen die tijd heb je al een tijdje natte voeten hoor

Tja, maar als ik in bed lig dan merk ik niet snel iets van natte voeten:D;)
 
OP Ali kan je alles kopen. Veilig is wat anders, he. Kijken daar niet zo nauw.
 

Terug
Bovenaan