Wat is er nieuw

Hulp vissenkeuze

Ga voor de vissen die jij wilt. Je kunt overwegen om de restbestandjes te laten zwemmen, totdat ze vanzelf uitgestorven zijn. Maar als je de groep vergroot, blijf je met die soort zitten. Er blijven er altijd over, die je dan weer aanvult etc. En als het niet de vissen van jouw keus zijn, gaat dat wringen.
Eigenlijk wil ik de otocinclus, neons en nannostomus houden. Ik twijfel alleen hoe betta geschikt die allemaal zijn. Ik google ook teveel, alles lijkt wel kans van falen te hebben met een betta. Ik snap dat die kans er altijd is met een vis als een betta, dus weet ook niet goed wat ik dan wel wil horen/lezen 😅

Ik denk dat als er schuilmogelijkheden genoeg zijn een combinatie met Betta splendens wel kan.

Otocinclusjes gaan uitstekend samen met Betta's. Die gaan gewoon lekker hun eigen gang en Betta's hebben (in mijn ervaring) niet al te veel interesse in ze.
Eigenlijk wil ik de otocinclus, neons en nannostomus houden. Ik twijfel alleen hoe betta geschikt die allemaal zijn. Ik google ook teveel, alles lijkt wel kans van falen te hebben met een betta. Ik snap dat die kans er altijd is met een vis als een betta, dus weet ook niet goed wat ik dan wel wil horen/lezen 😅
Otocinclus en Betta's gaan prima samen in mijn ervaring. Zo'n Otocinclus gaat gewoon lekker zijn eigen gang op je ruiten en planten en een Betta ziet ze niet als concurrentie. Ze zullen hooguit even polshoogte nemen als er zo'n raamplakkertje in de buurt komt, maar ik heb nog nooit iets agressiefs van ze gezien.

Bedankt! Dan ga ik ervoor. Morgen kijken of ik de fantoomzalmpjes en kegelvlekbarbelen weg kan brengen. Dan houd ik de otocinclus, neon tetras en nannostomus. Ik zal ook kijken of de opvang nog wat nannostomus erbij heeft.

Bedankt! Dan ga ik ervoor. Morgen kijken of ik de fantoomzalmpjes en kegelvlekbarbelen weg kan brengen. Dan houd ik de otocinclus, neon tetras en nannostomus. Ik zal ook kijken of de opvang nog wat nannostomus erbij heeft.
Ik vraag me af of het niet slim is om de otocinclus weg te doen. Meestal is geloof ik eerst de bak wat verder gerijpt om voldoende eten, algen te hebben.

De bak heeft al een jaar of drie gedraaid bij de vorige eigenaar. Hij heeft gisteren alleen een paar uurtjes nagenoeg droog gestaan. Is dat een probleem voor de algen?

Ik denk dat mensen elkaar veel napraten over Otocinclussen die alleen in een rijpe bak zouden overleven.

Ik denk dat mensen elkaar veel napraten over Otocinclussen die alleen in een rijpe bak zouden overleven.

Er zit deels wel een kern van waarheid in, als je een graatmager dier uit een winkel haalt dan heb je behoorlijk wat alg en micro organismes nodig om ze weer aan te laten sterken.
Een bak die nog niet zo lang draait kan te microorganismes en algen hebben om ze snel aan te laten sterken.

Maar in een doorgestarte/verhuisde bak waar de dieren al in zaten zoals het hier over gaat zal het wel loslopen.
Beetje bijvoeren met wat groente en/of algen tabletten kan sowieso geen kwaad.

Er zit deels wel een kern van waarheid in, als je een graatmager dier uit een winkel haalt dan heb je behoorlijk wat alg en micro organismes nodig om ze weer aan te laten sterken.
Een bak die nog niet zo lang draait kan te microorganismes en algen hebben om ze snel aan te laten sterken.

Maar in een doorgestarte/verhuisde bak waar de dieren al in zaten zoals het hier over gaat zal het wel loslopen.
Beetje bijvoeren met wat groente en/of algen tabletten kan sowieso geen kwaad.
Die tabletjes heeft ze gisteren al gekocht en ze eten vaak courgette. :DD

Bedankt allen! 🙂 Helaas vandaag geen gelegenheid de overtollige vissen weg te brengen en nieuwe te halen, mn lieve dochter heeft een buikgriep te pakken. Nou ja, ze hebben het al langer in deze samestelling gedaan, een paar dagen extra moet ook wel kunnen. Kunnen ze nog even bijkomen van de eerste verhuizing voor ze weer op pad gaan.

Edit: met nieuwe vissen bedoel ik trouwens dat ik wou kijken of de opvang nog wat nannostomus had voor mijn groepje van 3, verder gaat er voorlopig niks bij!

Bedankt allen! 🙂 Helaas vandaag geen gelegenheid de overtollige vissen weg te brengen en nieuwe te halen, mn lieve dochter heeft een buikgriep te pakken. Nou ja, ze hebben het al langer in deze samestelling gedaan, een paar dagen extra moet ook wel kunnen. Kunnen ze nog even bijkomen van de eerste verhuizing voor ze weer op pad gaan.

Edit: met nieuwe vissen bedoel ik trouwens dat ik wou kijken of de opvang nog wat nannostomus had voor mijn groepje van 3, verder gaat er voorlopig niks bij!
Ach beterschap voor je meisje.

Beterschap gewenst voor jullie dochter. Met extra waterwissels kun je al verschil maken in de tussentijd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan