Wat is er nieuw

Hulp waterwaardes

• Onderwerp starter Onderwerp starter steven166
  • Startdatum Startdatum
Waarmee je dus aangeeft dat er iets niet klopt in je redenatie. Immers bij een lager Kh niveau én een CO2 toevoeging zou je Ph nog sterker moeten dalen. Maar het blijft gelijk?
Dit en je berekeningen in je slakkenverhaal maken dit topic, in ieder geval voor mij, niet te begrijpen.
Het kan natuurlijk dat die co2 gelijk de bak uit vliegt door oppervlaktestroming of door de planten wordt opgenomen. Volgens een co2 calculator zit er bij een pH van 7 en een KH van 0,5 geen of weinig co2 in het water.

Ik weet dat niet ik zie alleen wat ik meet. Ik heb geen CO2 tester dus ik kan dit helaas niet nameten.

Laatst bewerkt door een moderator:
er is 1 variabele niet opgenomen in de berekening. Tijd.
Hoe lang leven die slakken en hoe lang duurt het eer de dode slak terug vrije kalk is.
Klopt. Alleen ben ik ergens eind Mei begin Juni met die slakken begonnen. Echt maar een handvol dus een stuk of tien gok ik en een paar appelslakken. Inmiddels heb ik honderden misschien wel duizenden slakken in de bak zitten. Dus misschien komt dat evenwicht wel waar je het over had. Ik heb namelijk geen idee hoe oud zo'n slak kan worden en wanneer dat evenwicht dan zou moeten komen.

Klopt. Alleen ben ik ergens eind Mei begin Juni met die slakken begonnen. Echt maar een handvol dus een stuk of tien gok ik en een paar appelslakken. Inmiddels heb ik honderden misschien wel duizenden slakken in de bak zitten. Dus misschien komt dat evenwicht wel waar je het over had. Ik heb namelijk geen idee hoe oud zo'n slak kan worden en wanneer dat evenwicht dan zou moeten komen.
ik ook niet. Maar eens de hoeveelheid slakken de hoeveelheid voer overtreft kan de populatie niet meer groeien.

Dus, hoe minder voer jij teveel geeft aan je vissen, hoe eerder dat punt zal bereikt zijn.

De GH test wordt gedaan met sera GH test. Dus DH toch?
Slaat pas bij 34 om naar groen. Dus 34dh toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan