HVP Aqua Goldline / Controller vragen


KrazeyKami

Member
Lid geworden
7 oktober 2022
Berichten
13
Leeftijd
41
Hallo allemaal!

Wie heeft er ervaring met de HVP Aqua Goldline?
Ik heb twee specifieke vragen:

1. Wat is het verschil tussen de 5 en de 8 kanaals controller?
Ik begrijp dat een 'kanaal' een lichtkleur is, dus wit/r/g/b, maar dat zijn 4 kanalen... Het aansluiten van een enkele lamp is nog enigszins te snappen, maar bij twee lampen is het hocus pocus. Hier zou het uitgelegd worden, maar erg helder is het allemaal niet: https://www.hvpaqua.nl/nl/5-kanaals-controller-programmeerbaar.html
Maar als je sowieso 2 lampen kunt aansluiten op een 5-kanaals controller, wat is dan het nut / voordeel van een 8-kanaals controller?

2. Wie heeft er een Azië biotoop schema voor de 8 kanaals controller?
Ik heb dus een 8 kanaals controller, inc. 2x de Goldine 895mm led en een 200 watt voeding. Ergens heb ik het gevoel dat ik een beetje belazerd ben door de verkoper en dus veel te dure / onnodige spullen aangesmeerd heb gekregen.
Maar goed, we maken er het beste van; Ik heb sinds een paar jaar dus een schema in elkaar gezet, zo goed en zo kwaad mogelijk a.d.h.v. https://www.hvpaqua.nl/nl/service/voorbeeld-schema-8-kanaals-wifi-controller/. Ik zou eigenlijk wat meer info willen over hoe het licht er in een 'Azië' biotoop uit zou zien.
Verder snap ik niet waarom enkel kanaal 1 t/m 5 gebruikt worden bij het instellen van het schema en kanaal 6, 7 en 8 totaal niet. Helaas was de LFS niet erg behulpzaam of kundig om mij te informeren hierover... zij verwezen mij naar HVP Aqua... en die verwezen mij weer terug omdat ik het via een LFS had gekocht.... enfin, vandaar mijn vragen :)
De enige 'handleiding' die ik kan vinden voor de 8 kanaals controller i.c.m. 2 lampen is een YouTube filmpje, , en hierin zie je dus ook dat je feitelijk maar 5 kanalen aansluit en de overige 3 totaal niet gebruikt. Schiet mij maar lek. :stom:

Verder zeer tevreden over de lampen en de kwaliteit van het materiaal. Helaas is de handleiding knudde, zo ook de 'android' app voor de aansturing van de 8 kanaals controller. Met wat hak en breekwerk kun je in de admin modus komen en die is volledig in het mandarin chinees... :rolleyes:
Voor de prijs van al het materiaal had ik iets meer ondersteuning en software / handleiding kwaliteit verwacht...

Wie kan mij verder helpen? Bedankt alvast! :)
 
Hoi,

ik had deze op mijn zeebak.
ik heb toen zelf een programma gemaakt op de gewone computer Als ik me goed herinner.

het vervelende van HVP is: ze hebben het produkt eerst op de markt gebracht via de LFS.
daarna alles weer terug gehaald naar eigen beheer En alleen via internet te kopen.
ook bij de groothandel Is het weg gehaald.

ik hoop voor je dat iemand je verder kan helpen.
 
Ik heb deze lampen vanuit mijn zeewaterverhaal ook gehad en of het onnodige/dure spullen zijn weet ik niet maar het zijn wel goede spullen in ieder geval. Overkill is natuurlijk altijd een gevaar. Voor vraag 1 weet ik dat de 5 kanaal de wat oudere controller is die je via de computer moet programmeren, de 8 kanaal zou met wifi moeten kunnen werken. Ook zou de 5 kanaal voor de oude lampen zijn en 8 voor de nieuwe goldline uit mijn geheugen.

Vraag 2 kan ik je helaas geen antwoord op geven maar heb zeer goede ervaring met hun eigen service dus je zou ze een mailtje kunnen sturen waarna ze (in mijn geval) zeer goed kunnen helpen.
 
Ik heb deze lampen vanuit mijn zeewaterverhaal ook gehad en of het onnodige/dure spullen zijn weet ik niet maar het zijn wel goede spullen in ieder geval. Overkill is natuurlijk altijd een gevaar. Voor vraag 1 weet ik dat de 5 kanaal de wat oudere controller is die je via de computer moet programmeren, de 8 kanaal zou met wifi moeten kunnen werken. Ook zou de 5 kanaal voor de oude lampen zijn en 8 voor de nieuwe goldline uit mijn geheugen.

Vraag 2 kan ik je helaas geen antwoord op geven maar heb zeer goede ervaring met hun eigen service dus je zou ze een mailtje kunnen sturen waarna ze (in mijn geval) zeer goed kunnen helpen.
ik kon de 8 Kanaalstraat ook via de WiFi bedienen.

de reaktie via de mail lukt wel. het Is alleen wel aandringen(soms) voor een oplossing.
 
Hallo allemaal!

Wie heeft er ervaring met de HVP Aqua Goldline?
Ik heb twee specifieke vragen:

1. Wat is het verschil tussen de 5 en de 8 kanaals controller?
Ik begrijp dat een 'kanaal' een lichtkleur is, dus wit/r/g/b, maar dat zijn 4 kanalen... Het aansluiten van een enkele lamp is nog enigszins te snappen, maar bij twee lampen is het hocus pocus. Hier zou het uitgelegd worden, maar erg helder is het allemaal niet: https://www.hvpaqua.nl/nl/5-kanaals-controller-programmeerbaar.html
Maar als je sowieso 2 lampen kunt aansluiten op een 5-kanaals controller, wat is dan het nut / voordeel van een 8-kanaals controller?

2. Wie heeft er een Azië biotoop schema voor de 8 kanaals controller?
Ik heb dus een 8 kanaals controller, inc. 2x de Goldine 895mm led en een 200 watt voeding. Ergens heb ik het gevoel dat ik een beetje belazerd ben door de verkoper en dus veel te dure / onnodige spullen aangesmeerd heb gekregen.
Maar goed, we maken er het beste van; Ik heb sinds een paar jaar dus een schema in elkaar gezet, zo goed en zo kwaad mogelijk a.d.h.v. https://www.hvpaqua.nl/nl/service/voorbeeld-schema-8-kanaals-wifi-controller/. Ik zou eigenlijk wat meer info willen over hoe het licht er in een 'Azië' biotoop uit zou zien.
Verder snap ik niet waarom enkel kanaal 1 t/m 5 gebruikt worden bij het instellen van het schema en kanaal 6, 7 en 8 totaal niet. Helaas was de LFS niet erg behulpzaam of kundig om mij te informeren hierover... zij verwezen mij naar HVP Aqua... en die verwezen mij weer terug omdat ik het via een LFS had gekocht.... enfin, vandaar mijn vragen :)
De enige 'handleiding' die ik kan vinden voor de 8 kanaals controller i.c.m. 2 lampen is een YouTube filmpje, , en hierin zie je dus ook dat je feitelijk maar 5 kanalen aansluit en de overige 3 totaal niet gebruikt. Schiet mij maar lek. :stom:

Verder zeer tevreden over de lampen en de kwaliteit van het materiaal. Helaas is de handleiding knudde, zo ook de 'android' app voor de aansturing van de 8 kanaals controller. Met wat hak en breekwerk kun je in de admin modus komen en die is volledig in het mandarin chinees... :rolleyes:
Voor de prijs van al het materiaal had ik iets meer ondersteuning en software / handleiding kwaliteit verwacht...

Wie kan mij verder helpen? Bedankt alvast! :)

Die 5 kanaals controller is feitelijk een TC 420 die overal veel goedkoper verkrijgbaar is. De 8 kanaalscontroller kent een instelling voor rood, groen blauw en wit. Men gaat hier uit van het gebruik van twee lampen namelijk 1X Retroline Daylight + 1X Retroline RGB. De 8 kanaalscontroller kent ook WiFi mogelijkheden. Overigens heb ik niet zelf ervaring met HVP maar ik hoor wel positieve geluiden over de kwaliteit. Voor wat de 5 kanaalscontroller betreft zou ik eerder kijken naar de TC 420. die gewoon de gelijke mogelijkheden heeft maar ik begrijp dat dit voor jouw te laat is.

 
Hallo allemaal!

Wie heeft er ervaring met de HVP Aqua Goldline?
Ik heb twee specifieke vragen:

1. Wat is het verschil tussen de 5 en de 8 kanaals controller?
Ik begrijp dat een 'kanaal' een lichtkleur is, dus wit/r/g/b, maar dat zijn 4 kanalen... Het aansluiten van een enkele lamp is nog enigszins te snappen, maar bij twee lampen is het hocus pocus. Hier zou het uitgelegd worden, maar erg helder is het allemaal niet: https://www.hvpaqua.nl/nl/5-kanaals-controller-programmeerbaar.html
Maar als je sowieso 2 lampen kunt aansluiten op een 5-kanaals controller, wat is dan het nut / voordeel van een 8-kanaals controller?

2. Wie heeft er een Azië biotoop schema voor de 8 kanaals controller?
Ik heb dus een 8 kanaals controller, inc. 2x de Goldine 895mm led en een 200 watt voeding. Ergens heb ik het gevoel dat ik een beetje belazerd ben door de verkoper en dus veel te dure / onnodige spullen aangesmeerd heb gekregen.
Maar goed, we maken er het beste van; Ik heb sinds een paar jaar dus een schema in elkaar gezet, zo goed en zo kwaad mogelijk a.d.h.v. https://www.hvpaqua.nl/nl/service/voorbeeld-schema-8-kanaals-wifi-controller/. Ik zou eigenlijk wat meer info willen over hoe het licht er in een 'Azië' biotoop uit zou zien.
Verder snap ik niet waarom enkel kanaal 1 t/m 5 gebruikt worden bij het instellen van het schema en kanaal 6, 7 en 8 totaal niet. Helaas was de LFS niet erg behulpzaam of kundig om mij te informeren hierover... zij verwezen mij naar HVP Aqua... en die verwezen mij weer terug omdat ik het via een LFS had gekocht.... enfin, vandaar mijn vragen :)
De enige 'handleiding' die ik kan vinden voor de 8 kanaals controller i.c.m. 2 lampen is een YouTube filmpje, , en hierin zie je dus ook dat je feitelijk maar 5 kanalen aansluit en de overige 3 totaal niet gebruikt. Schiet mij maar lek. :stom:

Verder zeer tevreden over de lampen en de kwaliteit van het materiaal. Helaas is de handleiding knudde, zo ook de 'android' app voor de aansturing van de 8 kanaals controller. Met wat hak en breekwerk kun je in de admin modus komen en die is volledig in het mandarin chinees... :rolleyes:
Voor de prijs van al het materiaal had ik iets meer ondersteuning en software / handleiding kwaliteit verwacht...

Wie kan mij verder helpen? Bedankt alvast! :)

Laad dat mandarijn Chinees eens in een google vertaler... Overigens weten we niet boven welke bak e.e.a. komt en hoeveel lampen je gaat gebruiken.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Laad dat mandarijn Chinees eens in een google vertaler... Overigens weten we niet boven welke bak e.e.a. komt en hoeveel lampen je gaat gebruiken.
Heb toen al eens gekeken met de Google Lens idd ;) Dan wordt het gelijk 'on screen' vertaalt; Zag er overigens allemaal normaal uit, geen rare dingen.

Ik heb m'n Rio 180 sinds 1.5 jaar weer ingericht staan en daarboven hangen 2x de Goldlines, inc. de 200 watt voeding en de 8-kanaals controller.
Inmiddels heb ik m'n nieuwe bak binnen, een Rio 450, waar ik ook 2x een goldline boven wil hangen (ben idd erg te spreken over de kwaliteit). Maar ik twijfel sterk of ik wel een 8-kanaals controller wil. De wifi is grappig, maar de verdubbeling van de prijs absoluut niet waard.
Ik heb ook antwoord gekregen van HVP; Zij leggen uit dat je zowel op de 5 als de 8 kanaals controller idd 2 lampen (of meer) kunt aansluiten. Als je meer dan 2 lampen wilt, worden alle 8 kanalen gebruikt. Bij 2 of minder heb je idd de laatste 3/4 kanalen niet nodig. Dus wat dat betreft is de 8-kanaals zware overkill. De wifi is leuk, maar de android app is vreselijk en niet erg gebruiksvriendelijk.

Goede tip dat het 'gewoon' een TC420 is; Ik neig naar een dergelijke controller, daar ik veel liever e.e.a. via de computer programmeer. Ik kan nog wel wat dingen bedenken waardoor ik dan mogelijk nog meer controle heb over m'n schema's (zou zelfs via een scriptje wat random onweer erin kunnen gooien etc). Laten we maar niet over Domotica beginnen, anders loopt 't uit de hand....:DD
Het prijsverschil alleen al geeft sowieso de doorslag.

Bedankt nogmaals voor jullie input! :zwaai:
 
Ik zit nu met hetzelfde, ze adviseren me de 8 kanaals. Als ik het goed begrijp betaal je puur 100 euro meer voor je smartphone te kunnen gebruiken in plaats van een laptop? Tenzij je een 3e lamp neemt?
 
Ik zit nu met hetzelfde, ze adviseren me de 8 kanaals. Als ik het goed begrijp betaal je puur 100 euro meer voor je smartphone te kunnen gebruiken in plaats van een laptop? Tenzij je een 3e lamp neemt?
8 kanaals is leuk maar zolang je de aansluitwaarde van de tc420/421 niet overschrijd nutteloos immers rgb en 2 kanalen voor wit is meer als voldoende voor een normale plantenbak
wifi is vaak overbodig of je moet dat ding op een onmogelijk bereikbare plaats hebben hangen en niet onbelangrijk werkt vaak slecht en is van buiten beïnvloedbaar..

Voltage 12V - 24V
Maximaal uitgangsvermogen 20A dit door vijf delen als je alle kanalen gebruikt.
Aantal kanalen 5
USBProgramma's, software en Nederlandse instructies
Afmetingen TC420151*78*27 mm (L*B*H)
 
Dus gewoon een tc420/421 bestellen bij alie expres en een paar 10tjes besparen? Enige tip welke of is al het spul hetzelfde;)
 

Terug
Bovenaan