Wat is er nieuw

Hydrocotyle tripartita planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Inuz
  • Startdatum Startdatum
I

Inuz

Guest
Dit plantje heb ik net gekocht. Het is de bedoeling dat hij een beetje gaat kruipen.
Nu is hij in de winkel al best wel uitgegroeid, zo'n 20cm lang denk ik.
Hoe moet ik deze nu planten? Moet ik hem eerst snoeien en dan planten en stekken? Of moet ik het als geheel planten en de stengels wat in de grond drukken?

Hoi Ineke, ik heb er geen foto van 😀, maar ik zou de stengel horizontaal planten.
Groeit ie vanzelf verder.

groetjes John.

Dan gewoon de stengel in de grond gaan drukken op bepaalde plekjes bedoel je?
hij is al best wel lang namelijk.
953916_0_82_dsc07615.jpg

421724_0_82_dsc07616.jpg

Edit: als ik hem te lang vind kan ik hem wel gewoon knippen toch in de lengte? dan die stukjes weer in de grond steken?
Moet ik hem ook snoeien na het planten?

Inderdaad zou ik die lange stengels inkorten.
Met horizontaal planten bedoel ik inderdaad her en der in het grind duwen.
Verticaal gaat ook wel zo te zien, maar als je hem horizontaal plant gaat ie wel kruipen zoals je verwacht.

Groetjes john.

Bedankt 😀
Zal ik vanavond een goed mijn mouwen opstropen 😉

herkenbaar, daar heb ik bij mijn bak ook last van.

groetjes John.

Ik heb dat plantje ook. Van het weekend alles er uit gehaald en opnieuw geplant. Dat is echt een rot klus om dat plantje goed te planten. Deze groeit echter zo vreselijk snel dat het niet zo heel veel uitmaakt hoe je 'm plant. Gewoon lekker de bodem in duwen. Dan ziet het er een paar dagen niet uit, maar binnen de kortste keren heb je een mooi tappijtje.

Bedankt darter 🙂
Wordt nog wat dus, kan al amper bij de bodem en heb nog geen pincet in mijn schoentje gehad 😉
Ook een idee dat ik er wat kleine steentjes tijdelijk op leg zodat hij niet naar boven drijft? ik moet namelijk als ik plantjes wil planten de bak water uithalen en mijn trui uit doen, dan kan ik er pas normaal bij... niet iets wat je elke dag wel even doet 😉

Je hebt toch van die grijpertjes, waarmee je ook vuil van de straat kan pakken. Kan je zoiets niet gebruiken. Ik ben zelf 1.96 lang en kan dus makkelijk bij de bodem 🙂

Ik ben 1.63 en kom tot en met mijn schouders in het water als hij helemaal gevuld is 😉 Kan net met mijn vingers bij de bodem dan
Maar pincet is ook niet zo duur. Heb hem hier alleen nog niet gevonden, bestellen doe ik als ik weer eens wat nodig heb 🙂
Zo'n ander ding heb ik eens gehad, was ik niet zo handig mee, veel te lomp (dat ding en ik 😉 )

Inuz zei:
Ik ben 1.63 en kom tot en met mijn schouders in het water als hij helemaal gevuld is 😉 Kan net met mijn vingers bij de bodem dan
Maar pincet is ook niet zo duur. Heb hem hier alleen nog niet gevonden, bestellen doe ik als ik weer eens wat nodig heb 🙂
Zo'n ander ding heb ik eens gehad, was ik niet zo handig mee, veel te lomp (dat ding en ik 😉 )

Haha, een ukkepuk dus, net als ik!
Heb zelf zo'n rvs pincet gekocht bij aquaplantsonline was het, dacht ik. 25 cm.
Erg makkelijk, hoef ik bij mn kleine bakkie niet eens meer met de handen in het water (wat ik altijd erg vervelend vind, moet je weer handdoek pakken e.d.).

Euro of 5/6 en scheelt een hoop.

Ja wou ik ook die 😀
Maar moet binnenkort daar nog wat dingen bestellen dus dan bestel ik hem mee 🙂
Maar het is gelukt.
Ben slim geweest deze keer en eerst even nagedacht; hoger iets is beter bereik, dus ben op de stoel gaan staan ipv de keukentrap 😀 kon ik er prima bij. Wel dom dat ik daar niet eerder aan gedacht had, maar goed 😉

Oh ja, ik zou dus de stengels gaan scheiden was het plan... maar lukte me niet goed alles zat aan elkaar vast en het was net kerstverlichting in de knoop.
Dus voordat ik het uit het raam zou gooien, heb ik het maar gewoon zo geplant, als bosje 🙂
Nu maar hopen dat het een beetje wil groeien

146419_0_82_dsc07643.jpg

Ik vind dat het je nog aardig gelukt is hoor, had het niet beter gekunt 😀 .

Ja wou het nog iets lager. Maar de kleine steentjes die ik had waren niet zwaar genoeg dus die heb ik achterwege gelaten.
Anders knip ik het te zijner tijd wel. Eerst maar even groeien 😀

Inuz zei:
Oh ja, ik zou dus de stengels gaan scheiden was het plan... maar lukte me niet goed alles zat aan elkaar vast en het was net kerstverlichting in de knoop.
Dus voordat ik het uit het raam zou gooien, heb ik het maar gewoon zo geplant, als bosje 🙂

Dat heb je nog heel netjes gedaan! Ik vond het ook een drama om deze te planten... Ik was bijna zo ver om de staafmixer te gebruiken om op die manier de stengels te scheiden tot dat ik me bedacht dat ik hier had gelezen dat je ze maar gewoon als bosje moet planten...

Hier het resultaat:
IMAG0265.jpg

Niet zo netjes als die van jou dus...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan