Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik heb een vraagje over mijn Hydrocotyle tripartita (sp. Japan) ik heb der 4 man in mijn aquarium staan die nu 3 weken draait
nu hebben de bovenste blaadjes een beetje een bruine laag zie foto kan dit door wennen zijn of te weinig voeding of licht ?
ook stond der op de site waar ik ze kocht dat ze max 10/15 cm hoog werden en juist in de breedte groeide dit lijkt bij mijn niet echt te gebeurden iemand tips ?
Deze plantjes groeien bij voldoende licht inderdaad breeduit. Bij een mindere lichtsterkte zullen ze een meer gerekte groei vertonen. Deze plant vraagt overigens een redelijke intense belichting. Je bak zit nog in een opstart fase dus dat bruine laagje kan nog wel verdwijnen in de toekomende tijd. Geef je plant ook voeding? Denk daarbij ook aan bodemvoeding want dit is een moerasplantje.
Ik ken de Colombo caps niet en kan er dus ook geen eerlijk oordeel over geven. Zelf gebruik ik het liefst kleibolletjes gemixt met latriet. De grondstoffen daarvoor koop ik bij aquariumbemesting.nl