Wat is er nieuw

Hydrocotyle tripartita, vermeerderen en planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Support4u
  • Startdatum Startdatum
S

Support4u

Guest
Ha Mensen,

Kan iemand mij doormiddel van foto's of een filmpje laten zien hoe je Hydrocotyle tripartita plant in het substraat en hoe je het vermeerderd en snoeit?

Ik heb mezelf al suf gegoogled, maar kan niks concreets vinden.

Heb nu zelf de plant direct uit de pot gehaald, en met de onderkant in het substraat gedrukt en daarna wat substraat er voorzichtig overheen gestrooid, zodat het op de bodem blijft liggen.

Mijn substraat = Colombo Flora-Base (zwarte korrels)

DeHydrocotyle tripartita is een enorme warboel kluit, en ik begrijp niet goed waar ik hem nu kan knippen of scheiden ect.

Graag ge�llustreerde hulp als het mogelijk is.

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Zodra de plant eenmaal groeit, krijgt het worteltjes op diverse plekken (vlak bij 't blad) en dan dat onder de grond zetten (wel de snelgroeier).
Wanneer het uitlopers krijgt is het gelukt en kan je ze scheiden. Het is wel lastig.

Ik heb deze met 3 steentjes die bij de plantjes zitten, die ronde bruine met gat in het midden, erop gelegd, na verloop van tijd zat het redelijk vast en heb ik de steentjes er tussenuit moeten knippen, zat namelijk aardig vast...

Totdat mijn algeneter er voorbij raast, dan is het allemaal weer los,....

Uitspreiden en wat loodjes erop leggen..

Aquarium is 21 dagen oud.
*via mijn telefoon heb ik de app van tropica gedownload die ik nauwkeurig volg) De bodem in het aquarium is flora-base van colombo.

Waterwaarden: (getest met jbl test-trips, kon niet geheel de exacte kleuren opmaken op ph na.)

no3 0-10
no2 0
GH >4
KH 0-3
PH 6,8

De test is een aantal keer op diverse dagen en diverse tijdstippen genomen, en de waarde veranderen niet!

P48OF-NOg6dieITz_-psFLFC-y5Bhy3C.jpeg
P48OF-NOg6dieITz_-psFLFC-y5Bhy3C.jpeg

Op de foto zien jullie Hydrocotyle tripartita.
De plant aan de rechter kant is de enigste die aan het versnotteren/verkleuren/vergaan is. Iemand enig idee waarom? en wat ik eraan kan doen.

*Let aub niet op de grote verkleurde oude bladeren van de Hygrophila corymbosa 'Siamensis' al deze planten hebben kleine fel groene en gezonden blaadjes op alle stengels groeien. dus die past zich goed aan 🙂

De Echinodorus bleheri (op de achtergrond), heeft al veel nieuwe bladeren geschoten in de laatste 21 dagen.

De Cryptocoryne wendtii (midden en waarschijnlijk niet goed te zien))'Green' heeft flink lopen versnotteren, maar zie ik nu langzaam terug komen met nieuwe blaadjes.

laat maar... ik heb de Hydrocotyle tripartita kluit die aan het versnotteren was verwijderd.
Aangezien de rest in 21 dagen al verdubbeld is in omvang, knip ik dat binnekort en maak daar dan weer een andere kluit van.
Of misschien zoek ik een ander leuk plantje uit voor dat lege hoekje 😀

Misschien wat vroeg geweest met het compleet verwijderen, een plant moet zich vaak aan (jouw) water aanpassen waardoor het soms lijkt alsof hij helemaal doodgaat maar hij zich in werkelijkheid aan het aanpassen is aan het submers leven(onderwaterleven).

Alleen gek dat het alleen die kluit was, terwijl ik er 6 kluiten in had staan..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan