Hydrokorrels uit bloemenwinkel?


L

LeonaH

Guest
Hebben deze een zinvolle invloed op bijv. de planten? Of mogen ze niet in de bak? Ik heb ze rondom mijn planten gedrukt onder het grind. Ik heb ze eerst een tijd in een glas met water gezet.

Van internet:
De werking van hydro korrels is dat ze veel water kunnen opnemen en langzaam kunnen vrijlaten, ook hebben ze een capilairewerking waardoor met waterresservoirs kan worden gewerkt en eenmaal water geven voor een lange tijd mogelijk wordt.

Hydrokorrels houden vocht vast en zorgen ervoor dat de grond luchtig blijft wat de wortels weer ten goede komt.
 
Water genoeg in een aquarium, dus lijkt me overbodig ;)
 
Leona,die zijn voor in een bloembak bedoelt.
Houden water vast,en geven het langzaam af.

Jij moet andere kleibolletjes hebben.
 
ja maar ik dacht dan kunnen ze in de bodem water afgeven, want diep in de bodem bij de wortels zit geen water toch?

kleibolletjes of andere bemesting heb ik even geen geld voor, dus vandaar, creatief zijn toch?

wat is de goedkoopste manier om mijn planten te verzorgen?
 
Diep in de bodem zit wel water wat eigenlijk logisch is. ;)

Nep planten... ;) Of Planten die het eigenlijk al tijd wel doen.
 
Kleibolletjes kosten niet zo veel, ik bestel deze altijd:
http://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze ... lletjesmix
Spul in een bak gooien, een beetje water erbij en je haalt er zo 50 (misvormde :) ) bolletjes uit.

Uit de winkel zijn ze meestal duurder, en dan zitten er ook maar zo'n 10 - 20 in.
 
LeonaH zei:
ja maar ik dacht dan kunnen ze in de bodem water afgeven, want diep in de bodem bij de wortels zit geen water toch?

kleibolletjes of andere bemesting heb ik even geen geld voor, dus vandaar, creatief zijn toch?

wat is de goedkoopste manier om mijn planten te verzorgen?
Niet Alle planten behoeven dat,he.
Alleen breedbladerigen,Zoals de bleheri,s.
 

Terug
Bovenaan