Hygger aquarium led


16W voor een LEDstrip van 50+ cm is bijzonder weinig wmb. Verwacht geen hightech bak hiermee te kunnen draaien. Ter vergelijking; de ONF Flat Nano is net zo sterk maar nog geen 25cm lang - en dus bedoeld voor nanocubes tot 30cm. Ik zou dan persoonlijk net iets meer uitgeven en een Twinstar 60B nemen bijvoorbeeld. Net iets sterker, sowieso knap licht en je weet zeker dat je wat knaps in huis haalt dat jaren mee gaat.
 
Bedankt voor de reacties al! De Twinstar is een optie die ik openhoud.

Het is bedoeld voor een 60cm bakje waar ik in eerste instantie een aantal Chinese danio’s uit de vijver wil opvangen in de winter en evt als kweekbakje gebruiken.
Op langere termijn wordt het misschien een biotoop bak (Inle lake) of Zuid-Amerikaans. Evt een kweekbakje voor C. Erythromicron.
Er komen in elk geval vrij basic planten in. Limnophila sessiliflora/heterophila, Valisneria, Javamos.
 
Ik ben het met Lara eens dat een goedkoper model Twinstar of Chihiros een betere koop is. kost iets meer maar dan heb je een degelijke lamp waar je langere tijd plezier van gaat hebben. Deze goedkopere lampen gaan vaak niet zolang mee, en hebben vooral ook minder mooi licht, waardoor de kleuren van vissen en planten een stuk minder mooi naar voren komen.

als je in eerste instantie goedkoop uit wilt zijn koop een led-breedstraler van 15 of 20 watt, met rond 6500K kleurtemperatuur. DIe dingen zijn (spat)waterdicht en heb je al voor minder dan een 10tje. doen kwa licht echt niet onder voor deze Hygger lamp.
 

Terug
Bovenaan