Wat is er nieuw

Hygrophila Brasiliensis groeit niet meer sinds ph verlagende bodem

Chuna12

Member
Lid geworden
8 februari 2013
Ik heb 2 maand geleden in mijn Fluval Flex 34 bak met Crystal Reds mijn gewone grindbodem met voedingsbodem vervangen voor een ph verlagende bodem. Dit is verder uitstekend gegaan alleen groeit mijn Hygrophila niet meer. Dit betreft in mijn bak de snelgroeiende achtergrond plant die veel groene invulling geeft. Het vervangen naar een ph verlagende bodem heeft het meest geresulteerd in wat zachter water, met doorgaans de volgende waarden:
NO3: 10
NO2: 0
GH: >4
KH; 5
PH: 6,8

Ik ben een beetje zoekende naar waar het probleem zich bevindt. Mijn overige planten (o.a. Anubias, Staugoryne Repens en Cryptocoryne) groeien gewoon prima. Ik heb het gevoel dat mijn Nitraat wat laag is, maar vraag me dus ook af of ik het misschien moet zoeken in Fosfaat en/of Kalium. Kan iemand mij hiermee helpen? Daarnaast zit ik ook te denken om een tds meter aan te schaffen, maar dit geeft verder geen gegevens waar ik wat mee kan betreffende de plantengroei?

Een tds meter geeft de geleiding aan oftewel de hoeveelheid zouten maar niet welke voedingsstoffen dat precies zijn. Voeg je ook plantenvoeding toe?

Ik voeg (bijna) dagelijk Easy Carbo toe en ook wekelijk Profito.

Heb je een foto van de bak en de plant en wat info over de verlichting?

Dit is een foto van ca. 2 weken geleden, maar de hygrophila is in 2 weken dus ook niet meer gegroeid dan op deze foto. De inrichting is dus ook nog niet waar ik het wil hebben en moeten de planten daar natuurlijk ook goed voor groeien😜

Wat betreft de verlichting zit de standaard verlichting van de Fluval Flex op en heb ik de verlichting op 8 uur staan. Voorheen bij grind met voedingsbodem groeiden alle planten prima op dezelfde verlichting en voeding, alleen is nu enkel de bodem vervangen.

Bijlagen

• IMG_0508.JPG
    IMG_0508.JPG
    275.9 KB · Weergaven: 125
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan