Ik heb 2 maand geleden in mijn Fluval Flex 34 bak met Crystal Reds mijn gewone grindbodem met voedingsbodem vervangen voor een ph verlagende bodem. Dit is verder uitstekend gegaan alleen groeit mijn Hygrophila niet meer. Dit betreft in mijn bak de snelgroeiende achtergrond plant die veel groene invulling geeft. Het vervangen naar een ph verlagende bodem heeft het meest geresulteerd in wat zachter water, met doorgaans de volgende waarden:
NO3: 10
NO2: 0
GH: >4
KH; 5
PH: 6,8
Ik ben een beetje zoekende naar waar het probleem zich bevindt. Mijn overige planten (o.a. Anubias, Staugoryne Repens en Cryptocoryne) groeien gewoon prima. Ik heb het gevoel dat mijn Nitraat wat laag is, maar vraag me dus ook af of ik het misschien moet zoeken in Fosfaat en/of Kalium. Kan iemand mij hiermee helpen? Daarnaast zit ik ook te denken om een tds meter aan te schaffen, maar dit geeft verder geen gegevens waar ik wat mee kan betreffende de plantengroei?
NO3: 10
NO2: 0
GH: >4
KH; 5
PH: 6,8
Ik ben een beetje zoekende naar waar het probleem zich bevindt. Mijn overige planten (o.a. Anubias, Staugoryne Repens en Cryptocoryne) groeien gewoon prima. Ik heb het gevoel dat mijn Nitraat wat laag is, maar vraag me dus ook af of ik het misschien moet zoeken in Fosfaat en/of Kalium. Kan iemand mij hiermee helpen? Daarnaast zit ik ook te denken om een tds meter aan te schaffen, maar dit geeft verder geen gegevens waar ik wat mee kan betreffende de plantengroei?