Wat is er nieuw

Hygrophila polysperma groeit vreemd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thomas&Denise
  • Startdatum Startdatum
T

Thomas&Denise

Guest
Hai allen,

Mijn hygrophila polysperma staat als achtergrondplant tegen de achterwand aan. Nu staat hij er iets meer dan een week in en is flink gegroeid. Het stoort me alleen wat dat deze plant heel erg naar voren groeit. Hij groeit als het ware met een U bocht omhoog. Ik gok dat dit te maken heeft met het feit da mijn lampen in het midden van mijn bak hangen. Wie heeft er een oplossing om te voorkomen dat ze zo ver naar voren komen? Ze vangen namelijk het licht weg voor mijn midden- en voorzone planten.. Ikzelf zat te denken om een visdraadje te spannen, iemand hier misschien andere ide�en?

Ja het spannen van een visdraad met zuignapjes kan helpen.

Verplaatsen of van achter een lamp bijhangen.

ja.. Hij groeit zeer hard en verwacht dat ie overal in mijn aquarium het ligt weg gaat vangen. Ik ga wel met een visdraadje en wat haarspeldjes aan de slag om hem vast te zetten tegen mijn achterwand...Is het een probleem dat de plant bovenop mijn wateroppervlak komt?

Waarom zou je hem boven het wateroppervlak laten komen ??? Gewoon toppen en terug zetten, dan heb je er het meeste plezier van. En dan kan hij ook weer een tijdje groeien

en als je hem dan topt.. kun je de plant dan verder gewoon laten staan? of wordt dat heel erg lelijk? Zit er aan te denken om hem gewoon een stuk in te korten.. maar zou zonde zijn als hierdoor de hele plant kapot gaat.. Staat pas net 2 weken in de bak namelijk.

Daarnaast is mijn bak al behoorlijk beplant en heb ik niet zoveel plek om deze toppen weer ergens te plaatsen. Misschien maar weggeven/verkopen dan..

Heb die van mij al meerdere malen getopt en hij groeit gewoon vrolijk verder. Ik weet niet of je drijvers in je bak hebt? Anders kun je boven het belgisch groen een ruimte maken zonder drijvers en daaromheen veel drijvers die het licht wegnemen. Bij mij groeit hij dan braaf naar het lichtgat toe, want mijn lamp hangt ook precies in het midden.

op dit moment geen drijvers in mijn bak.. maar misschien voor de toekomst een goed idee.. ga hem dan gewoon toppen en kijken wie ik er gelukkig mee kan maken!

MIJ!!!!!! 🙂

je woont niet echt om de hoek Funkycorsa 😉 eventueel kan ik het toesturen.. maar ik wacht nog heel even of er niet iemand hier uit de buurt komt die het even langs komt halen..

tuurlijk! ik hoor het wel! 🙂

Funkycorsa, vele geinteresseerde hier via marktplaats dus sorry.. mocht je ooit in de buurt zijn, laat maar weten.. kun je zo wat op kunnen halen als ik over heb.

Deze plant kan ook heel goed op de voorgrond geplaatst worden in een hoek. Zo krijg je een hele mooie dieptewerking.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan