Wat is er nieuw

Hygroryza aristata ipv Limnobium laevigatum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coos
  • Startdatum Startdatum
C

Coos

Guest
Hallo mensen,

Ik heb nu de Limnobium laevigatum, maar die doet het eigenlijk niet goed. In het begin groeide en vermeerderde hij nog wel, ondanks dat hij al vrij vlug gaten in bladeren kreeg.

Ik vermoed dat dit laatste komt door de condens die verbrand op de bladeren. Is dat correct?

Vervolgens begonnen de wortels te verdwijnen en de groei liep terug toen ik enkele weken Easy Carbo heb gebruikt.
(Wist niet dat hij daar niet tegen kon)

Inmiddels gebruik ik al enkele weken geen carbo meer, maar de Limnobium laevigatum wil niet meer echt herstellen.

Dus ben ik opzoek naar een goed alternatief, en zag ik een aanbod van de Hygroryza aristata hier op AF voorbij komen.

Weet iemand of dit een makkelijkere en sterkere drijfplant is?
Of heb je een andere tip?

Ik wil de drijfplanten gaan gebruiken om mijn toekomstige Gourami's een wat beter onderkomen te geven... 🙂

Groeten, Coos

Niemand?

http://www.aquaplantsonline.nl/drijfplanten/salvinia-natans
Veel makkelijker kan je het niet krijgen.. en een mooi drijvertje.

Trouwens die Kikkerbeet doet het bij mij soms ook niet om dan later weer op te fleuren.. kan toch te maken hebben met andere tekorten, nitraat? fosfaat?
Het verbrand-verhaal geloof ik niet zo.. bij mij hangen de lampen er vlak boven maar zie dit effect niet.

En over die Hygroryza aristata kan ik alleen maar zeggen dat die bij mij alleen maar dood wil gaan 😉 Heeft het bij mij nooit overleeft. Maar bij anderen schijnt dat wel een makkelijk plantje te zijn.

Ik denk dat het een voeding probleem is , ik heb het E.I.methode in mijn 80 Cm. en de Hygroryza aristata als de Limnobium laevigatum moet ik wekelijks uitdunnen.

Ik heb hem ook en in de grotere bakken met veel licht en voldoende voeding groeit hij als kool. In de 60cm bakjes zie je geen groei en verpieterd hij langzaam.

De Hygroryza aristata doet het bij mij erg goed in mijn 240l bak en ik moet elke twee weken een stuk verwijderen, in de 54l doet deze plant het totaal niet.
Het is wel een mooie plant en mijn gourami's zitten er graag tussen.

Bedankt voor alle reacties!

Ok, de Hygroryza aristata is dus wel een makkelijke plant, maar moet wel voldoende voeding hebben...

Heeft iemand ook stekjes over die hij/zij wil opsturen?
Stuur me dan maar een PB!

Dat mijn Limnobium laevigatum het slecht doet ligt denk ik niet aan voeding omdat ik ook de EI methode gebruik. Maar ik zal morgen voor de zekerheid eens m'n NO3 en PO4 waarden laten meten.

Iemand idee�n waarom mijn Limnobium laevigatum het mogelijk niet goed doet?

Ik zou zeggen eerst even meten mogelijk is de oplossing dan gevonden, neem gelijk ook de andere waarden mee.

APO heeft de drijfbamboe ook regelmatig te loop hoor.

TonHageraats zei:
Ik zou zeggen eerst even meten mogelijk is de oplossing dan gevonden, neem gelijk ook de andere waarden mee.
Ga ik doen!

jessicapilon zei:
APO heeft de drijfbamboe ook regelmatig te loop hoor.
Als het low budget kan dan graag natuurlijk. Ook omdat ik begreep dat hij bij een een aantal van jullie nogal hard groeit...

Op Marktplaats wordt Hygroryza aristata ook regelmatig aangeboden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan