Hypancistrus voeding


Ronald_

Well-known member
Lid geworden
21 mei 2021
Berichten
140
Waarschijnlijk kan ik zondag een groep van 8 Hypancistrus sp. L066 ophalen. Het zijn nog jonge dieren van 3cm groot. Deze dieren komen in een aquarium met Endlers zodat ze zo min mogelijk voedsel concurrentie hebben.

Ik heb me al redelijk ingelezen (hoge temp, lage zuurgraad, hoge zuurstof, redelijke stroming, etc…) maar het voedsel kom ik nog niet helemaal uit. Het zijn carnivoren die bijvoorbeeld diepvries voer zouden eten. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet doen.

Wat geven jullie Hypancistrus soorten (of andere vleesetende loricariidae) voor eten? En hoe zorg je dat ze het daadwerkelijk opeten voordat de andere bewoners het al op hebben gegeten?
 
's avonfs geven als de lichten uit zijn.
Er bestaan ook carnivore voerdertabletjes.
Maar gewoon zinkend granulaat zal ook wel verorberd worden.
 
Temperatuur rond de 24 is prima. Voeren kan met granulaat, bv mossel granulaat en andere tabletten als viformo.
 
Oké top, bedankt voor de reacties. Wil het graag goed doen, het is nog al een investering :oops: .

Ik las ook iets over een steen met eiwit besmeren en dan voer erin strooien. Weet iemand daar iets van?

En hoe zit dat met diepvries voer, kan je dan beter bijvoorbeeld tubifex geven omdat dat sneller zinkt? Of is er een andere manier?
 
Oké top, bedankt voor de reacties. Wil het graag goed doen, het is nog al een investering :oops: .

Ik las ook iets over een steen met eiwit besmeren en dan voer erin strooien. Weet iemand daar iets van?

En hoe zit dat met diepvries voer, kan je dan beter bijvoorbeeld tubifex geven omdat dat sneller zinkt? Of is er een andere manier?
Dat met de steen is om spirulina poeder in te strooien, voor de herbivoren.

Ook diepvriesvoer kan je 'savonds geven.
De meeste soorten (behalve witte muggelarven) zakken vrij vlot naar de bodem.
 
Repashy is goed voer voor ze, helaas pas gestopt met leveren aan EU.
Jonge l066 zij wel betaalbaar over het algemene, kweek groepen zijn prijzig, geldt voor bijna alle l-nummers.

Opletten dat je geen mops koppen koopt zijn meestal niet gewenst.
 
Bedankt beiden, hier kunnen we wat mee.
 
Ik heb nu “tetra cory” en “sera viformo” kijken of ze dat nemen.
 

Terug
Bovenaan