Wat is er nieuw

Hypostomus plecostomus. Leeftijd?

K

karinD

Guest
Mijn vader heeft een Hypostomus plecostomus. Hij is inmiddels ongeveer 50 cm en ruim 20 jaar oud.
Mijn vraag is: hoe oud kan hij ongeveer worden?

op internet staat dat 20 jaar de max is

Ze kunnen wel langer mee 15-20 jaar wordt als gemiddelde gegeven maar ze kunnen wel ouder worden. 30+ komt ook wel voor.

Stel,groeien 1 1/2cm per jaar,ongeveer.

Daar wil ik overigens wel eens een foto van zien Karin 😀

Ik heb er zelf geen foto van, misschien mijn vader zelf wel en anders moet ik die eens proberen te maken.
Hij heeft hem 18 jaar geleden gekregen van iemand bij wie die de bak uit aan het groeien was. Die had hem al 4 jaar. Hij is dus zeker al 22 jaar. Hoogbejaard, dus blijkbaar.

Hij ligt overdag het liefst onder een groot stuk hout, en als er gevoerd wordt, dan hebben de andere vissen een minuutje of 2 de tijd om te eten voor hij tevoorschijn komt en alle overgebleven voer opslobbert 😀

Zoiets?
nBTMR4ukh8qbrb67KoQjyxN-nXSRIU83.jpeg

gekookte spruitje en mosseltje.gaf ik.

Ja, dat is hem!
Hij verbouwt regelmatig het aquarium met 1 zwiep van zijn staart. En hij vind het leuk om voor het raam te liggen. Dan ligt hij boven op een paar planten met zijn kop naar het raam, terug te kijken. Ik noem het altijd "mensjes kijken" 😀

Hoe oud is deze vis ongeveer als hij 17 centimeter is? Zo lang was hij, toen mijn vader hem kreeg maar hij weet niet hoe oud hij toen was.

Dat kan je eigenlijk niet goed zeggen omdat ze zo vaak slecht gehouden worden. Als de omstandigheden ideaal waren zou de vis iets meer dan een jaar oud zijn schat ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan