Iaplc contest foto ( canon eos 250d )


Plantjesbos

Well-known member
Lid geworden
13 mei 2018
Berichten
240
Leeftijd
25
Locatie
2070 burcht
Geachte allen ,

Dit jaar zal ik mijn eerste maal meedoen aan het iaplc , kort uitgelicht voor mensen die het niet kennen ,

Iaplc of international aquatic plants layout contest is een contest dat georganiseerd word door aqua design amano , Dit jaar is de 21ste maal dat dit succesvol zal doorgaan , iaplc staat vooral voor aquascaping .

Ik heb een 2 tal jaar gewacht om daadwerkelijk een entry op te sturen en ik heb het gevoel dat het ontwerp iaplc waardig is nu , zeker niet in de hoofdprijzen maar goed genoeg om mee te kunnen doen , ik doe het niet voor het winnen maar meer voor het gevoel , de ervaring , de feedback van jury's en de algehele sfeer van het afwachten en dit zal mijn eige hobby en interesse in aquascaping enkel vergroten en aldus ook mijn kunnen en kennen :)

Bij iaplc word er gevraagt om een foto op te sturen via mail (vorige jaren kon ook via post) dus hierbij komt mijn vraag .

Alle commentaren en/of tips of dingen waar ik moet op letten of iets dat je binnenschiet bij het lezen van dit topic , of je eigen ervaringen binnen iaplc of andere contest zie ik graag gedeeld worden , van ervaringen tot camera instellingen tot manieren om je vissenbestand op de juiste plek te krijgen voor die eene perfecte foto ......

Zelf ga ik gebruik maken van de Canon eos 250d op statief , rondom het aquarium ga ik zwarte cardboard plaatsen en achteraan de camera ter preventie van weerkaatsing , de kamer zal ook verduisterd worden , over camera instellingen ben ik totaal nog niet wijzer aangezien dit mijn eerste ervaring is met een contest foto , dit soort informatie is een aantal klikken verwijdert van Google en waarschijnlijk makkelijk vindbaar , maar ik hoor het toch liever van jullie , daar is uiteindelijk dit forum ook voor ,

Voor de waterbeweging te creëren zal ik een haardroger gebruiken , voor de school Paracheirodon innesi zal ik een lasertje gaan gebruiken om ze op hun plek te gaan krijgen .....



Nog een hele hoop om over na te denken en af te stellen , graag doe ik dit samen met jullie .



Met vriendelijke groeten en alvast bedankt .
8112d8f3d036fa28d927bae8de0152d1.jpg
aquarium-5.jpg
9c6d997b5f35f8d86e6165248a6fd739.jpg
ea9325db2370d215e39c8e3db06d39a7.jpg
 
Zelf totaal geen ervaringen met fotografie, maar deze setups zien er erg goed uit.
 
Zelf totaal geen ervaringen met fotografie, maar deze setups zien er erg goed uit.
Inderdaad , dit is wat je kan gaan verwachten in de hoofdprijzen , maar algeheel alle bakken in iaplc is op een zeer hoog niveau .
Ik hoop zelf ook ooit om de kennis en ervaring the hebben om zo een scape te creëren.
 
Inderdaad , dit is wat je kan gaan verwachten in de hoofdprijzen , maar algeheel alle bakken in iaplc is op een zeer hoog niveau .
Ik hoop zelf ook ooit om de kennis en ervaring the hebben om zo een scape te creëren.
Kijk even via de zoek functie er zijn hier een paar leden welke hebben mee gedaan en goed scoorde op Nederland niveau, o.a. @Cornelius volgens mij.
 
Nou ik vertelde je vanmiddag al dat ik er helemaal geen verstand van heb Lenny maar alvast veel succes en natuurlijk heel veel plezier met dit avontuur.
 
Geachte allen ,

Dit jaar zal ik mijn eerste maal meedoen aan het iaplc , kort uitgelicht voor mensen die het niet kennen ,

Iaplc of international aquatic plants layout contest is een contest dat georganiseerd word door aqua design amano , Dit jaar is de 21ste maal dat dit succesvol zal doorgaan , iaplc staat vooral voor aquascaping .

Ik heb een 2 tal jaar gewacht om daadwerkelijk een entry op te sturen en ik heb het gevoel dat het ontwerp iaplc waardig is nu , zeker niet in de hoofdprijzen maar goed genoeg om mee te kunnen doen , ik doe het niet voor het winnen maar meer voor het gevoel , de ervaring , de feedback van jury's en de algehele sfeer van het afwachten en dit zal mijn eige hobby en interesse in aquascaping enkel vergroten en aldus ook mijn kunnen en kennen :)

Bij iaplc word er gevraagt om een foto op te sturen via mail (vorige jaren kon ook via post) dus hierbij komt mijn vraag .

Alle commentaren en/of tips of dingen waar ik moet op letten of iets dat je binnenschiet bij het lezen van dit topic , of je eigen ervaringen binnen iaplc of andere contest zie ik graag gedeeld worden , van ervaringen tot camera instellingen tot manieren om je vissenbestand op de juiste plek te krijgen voor die eene perfecte foto ......

Zelf ga ik gebruik maken van de Canon eos 250d op statief , rondom het aquarium ga ik zwarte cardboard plaatsen en achteraan de camera ter preventie van weerkaatsing , de kamer zal ook verduisterd worden , over camera instellingen ben ik totaal nog niet wijzer aangezien dit mijn eerste ervaring is met een contest foto , dit soort informatie is een aantal klikken verwijdert van Google en waarschijnlijk makkelijk vindbaar , maar ik hoor het toch liever van jullie , daar is uiteindelijk dit forum ook voor ,

Voor de waterbeweging te creëren zal ik een haardroger gebruiken , voor de school Paracheirodon innesi zal ik een lasertje gaan gebruiken om ze op hun plek te gaan krijgen .....



Nog een hele hoop om over na te denken en af te stellen , graag doe ik dit samen met jullie .



Met vriendelijke groeten en alvast bedankt .Bekijk bijlage 323166Bekijk bijlage 323167Bekijk bijlage 323168Bekijk bijlage 323169

Ik heb zelf dan wel weer wat ervaring binnen de fotografie en heb ook redelijk wat dingen geprobeerd om een redelijk fatsoenlijke foto van mijn bakken te maken. Maar je zit volgens mij behoorlijk in de goede richting. Ik plaats zelf het statief recht voor de bak. Zowel in de hoogte als in de breedte. Ik verduister de kamer volledig en laat alleen het licht van het aquarium branden. Het gebruik van karton rondom je camera is alleen nodig als jouw camera zelf een lichtbron is. Ik kan zelf kiezen om alles uit te zetten, inclusief het scherm, zodat het afdekken van de camera zelf niet nodig is. Ik gebruik zelf geen karton of iets dergelijks om rondom het aquarium zelf af te dekken maar wat je zou kunnen overwegen is het gebruik van een oude doek die het licht niet of nauwelijks doorlaat. Je zou deze aan een houten latje kunnen vastspijkeren, voor het aquarium hangen en dan de vorm van het aquarium uitknippen. Geen idee of je dit redelijk strak voor elkaar krijgt maar het is beter dan niets. En met karton schotten gaan bouwen rondom het aquarium lijkt mij ook onbegonnen werk. Ik knip zelf gewoon het aquarium uit de foto. Maar mijn aquarium is van boven dan ook afgesloten door een lichtkap.

Even terzijde, het was mij niet direct duidelijk dat de foto's die je geplaatst hebt niet van jou zijn. Misschien was het duidelijker geweest als je er bij had vermeld dat de foto's als voorbeelden dienen.

Ik hoop dat je er iets mee kan en ik wil je alvast veel succes en plezier wensen! :petjeaf:
 
Jammer dat hier nooit meer op gereageerd is door TS. :daisy:
 
Ik zag laatst deze video met tips over hoe zij de foto's maken....dat gaat overigens wel heel ver om het perfecte plaatje te maken.



Misschien wel leuk om te laten zien wat je er van hebt gemaakt?
 

Terug
Bovenaan