Ideeën voor aquarium slakken?


Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Berichten
221
Leeftijd
22
Hallo ik ben op zoek naar sier aqaurium slakken die geen plaag kunnen worden heeft iemand ideeen?
 
Er zijn erg veel soorten en het hangt ook van je waterwaarden af want een Tylomelania vraagt namelijk een hoge gh en kh. Misschien dat je iets aan info kan geven .
 
No2= 0,0mg/l
PH= 6,5/ 7
No3= 10mg/l
KH= 7
GH= 11
Nh3= 0,0mg/l
Po4= 0,5mg/l

dit zijn mijn waardes. Ik heb een 200 liter aquarium met veel planten. Heeft iemand nu meer ideeen?
 
Appelslakken zijn altijd leuk, kijk maar eens in mijn onderschrift bij de Akva.
De eitjes zetten ze af in de kap boven water dus makkelijk te verwijderen als je geen jonkies wilt.
 
Maar ja Appelslakken mag men niet meer verkopen dus dan zou je daar partikulier aan moeten zien te komen. Ook moet je rekening houden met de vele trossen met eitjes.
 
Maar ja Appelslakken mag men niet meer verkopen
Maar worden nog regelmatig in winkels aangeboden, de eitjes zijn makkelijk te verwijderen en als je maar een paar slakken hebt is het verwijderen van zo'n trosje misschien eens in de 2 maanden, los daarvan blijft het trosje ongeveer een week in de kap zitten totdat er eitjes van los komen, dus missen kan je haast niet.
 
Ok, nou hier zie ik ze nooit meer in de winkel moet ik zeggen maar ja misschien wel bij een andere lfs nog hoor. Formeel mag het niet maar ja je weet hoe dat gaat.
Ik heb ze ook wel gehad en de eitjes zijn inderdaad makkelijk weg te halen maar ja dat vond ik dan weer zo sneu :D
 
Appelslakken supermooi.
Utaka en AquaFerrytale heeft ze gewoon te koop.

Op marktplaats zie ik ze dagelijks ook voorbij komen.
 
Weet iemand of rabbit snails kunnen? Of gewei slakken
 
Ik heb een paar gele appelslakken en ik vind ze erg vermakelijk in het aquarium. Kruipen wat rond, laten zich van boven naar beneden vallen. Grazen ongestoord van alles op. Ik heb ze niet betrapt op het eten van gezonde bladeren van planten.
 

Terug
Bovenaan