Wat is er nieuw

Identificatie planten en uitlopers Javavaren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gijsser
  • Startdatum Startdatum
G

gijsser

Guest
Ik ben onlangs voor het eerst begonnen met een aquarium,nu een iets grotere bak gekocht.

De meeste planten heb ik van iemand overgenomen waardoor ik eigenlijk niet precies weet welke soorten het zijn. Ik hoop dat jullie kunnen helpen bij het identificeren.

Zover ik kon komen is dit waarschijnlijk een Javavaren?
Nu zitten er aan het uiteinde pluisjes met nieuwe wortels, kan ik deze gewoon afknippen en elders planten of op hout vastmaken?
gg071.jpg

Dit plantje vind ik wel lijken op de Sagittaria Teres maar dan een mini versie ofzo?
gg072.jpg

Dit moet wel een Echinodorus zijn, maar welke soort? Deze plant groeit erg goed in ieder geval🙂
gg073.jpg

Die rode planten weet ik, dat zijn Alternathera Reineckii volgens het kaartje. Deze hebben ook een stuk boven het water nog wortels zag ik. Kan je dan een stuk van de plant afknippen en ergens anders planten? Groeit de 'oude' plant dan wel weer verder?

Alvast bedankt voor de info!

De eerste foto is volgens mij inderdaad een javavaren met nieuwe plantjes via de sporen van de varen. Ik zou ze nog wat groter laten groeien en als het echt een volledig plantje is dan kan je het er voorzichtig af halen.
De javavaren kan je het beste op steen of hout o.i.d. binden. In de grond vind dit plantje het niet zo fijn, zeker de worstelstok (of rizoom) vind dat niet prettig. De wortels zullen gaan hechten aan het materiaal waar ze op worden gebonden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan