Wat is er nieuw

Identificatie plantjes.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoeriD
  • Startdatum Startdatum
J

JoeriD

Guest
Hoihoi

Ben nu al even aan t zoeken welke plantjes wij nu prexies in t aquarium hebben ( rio180) kom er maar niet aan uit. Dus dacht mss dat jullie konden helpen🙂
Foto 1
F9G_FsuVy4oumcfj7DE14u0bU3rUzV6Z.jpeg
Deze rooie stond eerst links in de bak maar vanwege de drijfplanten die constant naar deze hoek drijven heb ik hem naar rechts geplaatst zodat hij volop licht krijgt. Hij ziet er slecht uit vind ik. Begint wazig te worden etc. Groeide hard in t begin maar lijkt nu geen zin meer te hebben🙁
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto6
Ik gebruik nu wel easylife profito ( 15ml pw) en easylife easycarbo ( 2ml pd) . Willen nog wel graag plantjes bij hebben.

Wat vinden jullie?
Foto bak
Dank jullie wel alvast.
Tips en advies altijd welkom natuurlijk🙂

Ja wil nog wat op de voorgrond erbij. In het midden ofzo en bij de achterwand mag het nog iets voller wat mij betreft.🙂

Jep doen we ook🙂 alleen is t lastig kiezen omdat je vrij veel keus hebt in achter midden en voor. Maar voor achter in ieder geval geen valisnera. Das 1 ding wat zeker is maar dat komt wel goed. Alles op zn tijd🙂

1. Alternanthera soort (veel licht en ijzer nodig om mooi rood te kleuren)
2. Cryptocoryne soort (voeding bij de wortels is handig)
3. Hygrophila soort (?)
4. Bacopa caroliniana (?)
5. Echinodorus angustifolia "Vesuvius" (ook hier voeding bij de wortels)
6. Microsorum pteropus "Windel�v" (niet in de bodem planten, maar op een steen of hout binden)

Kijk hier heb ik wat aan🙂 dank je wel alvasy. Van nr6 wist ik niet eens joh. Vroeg me altijd af waarom er nooit echt wortels aan kwamen🙂 maar nu snap ik m. Nr 1 stond altijd goed in t licht. Toen drijfplanten erbij en was t gedaan met veel licht dus nu verplaatst en weer veel licht. Det t op het moment idd niet goed dus hoop dat hij nog opknapt. Veel blaadjes al weg moeten halen. Daardoor alleen bovenin ( veel licht) nog blaadjes. Mss snoeien net onder de top en opnieuw planten?
Voeg dagelijks easycarbo en wekelijks profito toe( pas sinds een kleine 2 weken mee bezig ) en in de bodem zitten bij alle planten ook nog dennerle nutriballs. Beetje teveel vant goeie mss?

Dank u🙂 nu de 2e nog maar foto is niet zo duidelijk zie ik en een beetje klein

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan