Iemand een idee welke vis dit is?


T

TonHageraats †

Guest
ik heb ze (2) al een jaar of langer in de bak zitten en zie ze misschien eens in de maand, de hele dag zitten ze verscholen en komen niet te voorschijn, maar toch benieuwd welke het zijn, een betere foto is niet mogelijk om bovenstaande reden.

146448tonhageraats_0_82_20130812_12.jpg
 
Misschien wat mosseltjes voeren,of een spruitje.

Zo moeilijk te zien.
6 cm? L 129?
 
Zo van onderaf gezien zou het Ancistrus cf. cirrhosus kunnen zijn, het lijkt op wat ik regelmatig tegen mijn ruiten zie.
Hoewel, misschien zijn deze toch wat meer gedrongen van bouw.

Ik heb die ook, en ik zie ze heel regelmatig (meerdere malen per dag).
En zodra ik het voer uit het kastje onder het aquarium pak zijn ze volop van de partij.

Als het inderdaad A. cf. cirrhosus is, zou ik willen weten waarom ze zich nauwelijks of niet laten zien.
 
Ja @Paddy, (en anderen) het is een vreemd merk,

ik heb het nagekeken en voordat ik de bak had veranderd , ongeveer 2 jaar geleden, (toen nog zonder enige kennis) maar weet nog steeds niet welke het zijn, op elke database lijken ze ergens op maar is het steeds net niet, helaas groeien ze wel en belasten dus de bak, zonder dat ik ze zie of er wat aan heb, mogelijk hebben ze behoeften zonder dat ik het kan ontdekken, er dus ook niets aan kan veranderen.

uitvangen is ook haast niet mogelijk als je ze niet kunt zien.

Misschien zijn er nog AF'ers die de zelfde ervaringen hebben en me verder kunnen helpen.
 

Terug
Bovenaan