Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Oog is ook opgezwollen.
Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben. Maar ik vermoed dat het gaat om een 'popeye' of een puiloog. Ik citeer even:
De oorzaak van een puiloog is een opportunistische bacteriële infectie. De zwelling van het oog wordt veroorzaakt door toenemende vocht rondom de ogen of achter de oogbol. De vertroebeling van het oog wordt weer veroorzaakt door een beschadiging van het hoornvlies. Puiloog bij vissen wordt meestal veroorzaakt door langdurige blootstelling aan slecht water en onhygiënische omstandigheden.
(...)
Puiloog is bij vissen moeilijk te behandelen omdat het bestaat uit drie verschillende problemen. Eerst is er schade aan het hoornvlies, vervolgens is er ophoping van vocht achter de huid en de oogbol en tenslotte is er een opportunistische bacteriële infectie. Kleine beschadigingen aan het hoornvlies en zwellingen kunnen in de loop van de tijd genezen ervan uitgaande dat de vis voorzien is van optimale omstandigheden en een evenwichtige vitaminerijke voeding.
Epsom zout helpt de zwelling te verminderen met een dosering van 1 tot 3 theelepels per 20 liter aquariumwater (1 theelepel = 5cc). Epsom zout kan zowel bij zoet- alsook zeewateraquaria worden gebruikt; de behandeling kan het beste in een apart quarantaine aquarium plaatsvinden.
Ik zou de website even goed doorlezen. Als je denkt dat dit het is, is Epsom zout een mogelijke behandeling, maar ik zou me daarnaast vooral verdiepen in de oorzaak. Wat zijn de waterwaarden van je aquarium?