Iemand enig idee welk aquarium merk dit is?


Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Ben voor een kast aan het kijken voor mijn aquarium nu kwam ik deze tegen en wil ik de draaglast bekijken. Heb mijn aquarium nagemeten en die is 150x50x50 als die gevuld is. Totaal 375 liter, ik dacht eerst 450 maar het is minder. De kast is 120x50x50 en ben benieuwd of die het gaat houden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210112-085546_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20210112-085546_Marktplaats.jpg
    246.3 KB · Weergaven: 98
Ik vermoed dat als die kast de goede afmeting heeft dat die je bak prima kan dragen hoor.
 
Zou aan beide kanten 15 cm uitsteken. Het is niet het aquarium wat er op staat maar een grotere komt erop
 
O dus je bak is breder dan de kast. Uitsteken is zover ik weet niet aan te raden en dan zou je er iets op kunnen leggen waardoor je geen uitstekende delen hebt.
Wat het beste is kunnen andere leden je denk ik wel zeggen.
Persoonlijk zou ik dan voor een andere kast gaan zodat je dit niet hebt en zelf denk ik dat dit ook mooier oogt.
 
Kan er inderdaad een plank onderleggen ofzo voor de netheid is het niet belangrijk staat namelijk op het werk in een hoek en gebruik het aquarium vooral om te overwinteren voor de vissen van buiten
 
Als je dr een hele stevige plaat tussen legt, zou het wellicht kunnen - maar is ook afhankelijk hoe ver ie uitsteekt. Het beste is natuurlijk een stevige kast op maat / groter dan je bak.
 
Brrr.... 15cm oversteek zou me geen comfortabel gevoel geven.
Ook een plank er onder geeft wat sterkte betreft weinig extra.
Wat meer helpt is om er 2 vierkante balkjes onder te steken, en daar een plank op.
 
Brrr.... 15cm oversteek zou me geen comfortabel gevoel geven.
Ook een plank er onder geeft wat sterkte betreft weinig extra.
Wat meer helpt is om er 2 vierkante balkjes onder te steken, en daar een plank op.
Die standaardkastjes van Juwel Primo 70 bijvoorbeeld steken volgens mij ook ongeveer zoveel uit, maar die zijn ook maar voor 60-80cm bakjes. En los daarvan geven ze mij inderdaad ook geen comfortabel gevoel.
 
Ik zou die Juwel Primo ook nooit kopen, niet dat ik schrik heb dat die kast niet sterk genoeg is...

Maar 375l (ruim 430kg schat ik zo) of 70l (pakweg 90kg) is nogal een verschil...
 
Bedankt voor de reacties mede hierdoor heb ik gekozen om ze op beton tegels te zetten.
 
Bedankt voor de reacties mede hierdoor heb ik gekozen om ze op beton tegels te zetten.
Ben er dan zeker van dat het opppervlak waar de bak op staat vlak is! Heeel erg vlak. En ook niet onbelangrijk, dat de bak waterpas staat.
 
Komt sowieso een plaat hout tussen
 
Komt sowieso een plaat hout tussen
Toen ik mijn reactie nog eens na las dacht ik, je had moeten schrijven "zo glad als een spiegel" :)

Betonplex is bij mijn weten een optie maar of dat dik genoeg is in jouw geval?
 
Staat nu al op een houten board een 6 maanden ofzo en gaat prima. Denk dat het wel moet kunnen
 
Ik weet niet wat jij bedoelt met een houten board, de keuze is uiteindelijk aan jou.
 

Terug
Bovenaan