Wat is er nieuw

iemand ervaring aulonocara fire fish???

• Onderwerp starter Onderwerp starter dannydanny
  • Startdatum Startdatum
D

dannydanny

Guest
goeiendag

ik heb een aquarium met malawi cichliden en ik zag een poos terug dat er een vrouwtje van de aulonocara onder de bek een stuk dikker was dan de andere vrouwtjes. Na een beetje zoeken op internet al best v eel erover geleerd. Een week nadat ik dit had gezien heb ik een 60 cm bak apart gezet en het vrouwtje daarin gedaan met genoeg schuilplaatsen. Maar nu zit ze ongeveer 2 weken in deze bak en ik zie nogsteeds geen kleine visjes zwemmen. Als ik goed naar de bek kijk zou ik bijna kunnen zeggen dat ik kleine visjes door de bek zie gaan. Maar wat zou ik moeten doen ik wil er graag kleintjes aan overhouden dat vind ik leuk. Zal ik blijven wachten tot de visjes er vanzelf uitkomen of moet ik het vrouwtje vangen en zelf de visjes eruithalen dat heb ik namelijk ook gelezen maar dit lijkt mij niet zo een fijn idee.Hoop dat jullie wat voor me kunnen betekenen

groetjes danny

Gewoon lekker laten gaan. Ik zou ze zeker er niet zelf uit laten gaan. Vinden ze echt niet leuk. Daarnaast zijn ze niet erg moeilijk om te kweken dus als dit nestje niet goed uitpakt, wees dan niet gevreest, er zullen er nog vele volgen.

Gewoon lekker wachten en dan komt het goed. Zorg er wel voor dat ze zo min mogelijk stress heeft.

woow dat was een snel antwoord heel erg bedankt.

Heb gelijk nog wel een vraagje als ze uit de bek zijn moet ik het vrouwtje dan gelijk weghalen of zal ik die nog een poosje erbij laten zitten?

groeten danny

Kan je er nog wel even bij laten zitten, het is me wel eens gebeurd dat ze de jonkies opat, maar dat is aleen als ze gestresst zijn. Alleen je kan haar beter er nog even bijhouden.

Wil je de meeste visjes overhouden dan moet je de vissen.goed in de gaten.houden. als je ziet dat ze.met de bek vol zit. Pas na 17 dagen apart zetten. Dan heb je het minste stress voor het vrouwtje. Mocht hij ze dan toch uitspugen met het vangen zijn de jonkies groot genoeg om voor zichzelf te zorgen. Tip als ze uitgespuwd zijn kijk of dat er een grote of kleine eidooier aan zun buik zit. Is dit het geval dan moet je zeker nog niet gaan voeren. Pas als de dooier helemaal weg is.

Vaak met malawi geweekt en merk dat dit de beste methode is.

Grtz melvin

ok heel erg bedankt voor de tips. Vandaag het eerste kleintje zien zwemmen yeey vind het toch best groot als ze er daarvan een paar in dr bek heeft haha. Maar superblij dat er in iedergeval eentje rondzwemt echt leuk om te zien.

groetjes danny

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan