Iemand ervaring met dit handige(?) dingetje? (Twinstar)


OM algen te bestrijden is het beter om de oorzaak op te sporen en die oorzaak aan te pakken. Dit is symptoombestrijding.
 
Men koopt wel meer symptoombestrijdingsproducten (leuk scrabblewoord), wie weet heeft er iemand ervaring mee?
 
Ik ben ook wel benieuwd heb het nu bij div zaken gezien en op internet goede recencies over gelezen schijnt geen ozonator te zijn en door scapers positief ontvangen.
 
AquaVISie zei:
OM algen te bestrijden is het beter om de oorzaak op te sporen en die oorzaak aan te pakken. Dit is symptoombestrijding.

Of een aanvulling......
 
160 Euries no way? :D
Groene algen zijn ook nog het makkelijkste om vanaf te komen.

Ik ga met aquavisie mee!
 
Ozon? Dat werkt,zeer zeker maar dan wel als aanvulling het is geen tovermachine.
 
Op Ebay wordt het verkocht voor 100 Euro inclusief verzendkosten.
Als je het voor het forum wilt testen dan zal dat wel gewaardeerd worden.
Maar ik ga ook mee met Aquavisie.
 
Product nummer hoeveel ? Dat een quick fix beloofd... Wat niet wil zeggen dat het zijn nut niet hebben kan natuurlijk. Mar wel indd weer voorbij gaat aan de oorzaken van een probleem.
 
Ben ik wel benieuwd op basis waarvan dit dan symptoombestrijding wordt genoemd.

Jammer verder dat alleen op de algen wordt gefocust, het belooft namelijk meer dan dat:
- Promotion of plant grwoth
- Prevention of fish disease

Wie weet ging het Gian niet eens om de algen...

~ Ivo
 
Het lijkt erop dat niemand op ons forum er ervaring mee heeft.

Of toch wel??
 
Mondeo zei:
Ozon? Dat werkt,zeer zeker maar dan wel als aanvulling het is geen tovermachine.

Klopt, en ook waterstofgas zou ik liever niet aan mijn vissen willen 'geven'
De verklaring die word gegeven klopt natuurlijk helemaal niet ..
 
Dat het in dergelijk gebrekkig Engels aangeboden wordt laat het in ieder geval niet betrouwbaar overkomen.
 
Nou toevallig is Oliver Knott helemaal weg van dit apparaat dus dan moet het wel goed zijn! ;)
 
Ze zijn te koop bij Aquaplantsonline.nl incl. een omschrijving:

Info:
Twinstar Nano, algen preventie.

Aanbevolen door Oliver Knott.

Niets is vervelender dan groene algen in een pas ingericht aquarium. Helaas gebeurt dit al te vaak bij pas ingerichte aquaria. De oorzaken van algen zijn verschillend, overmatig licht, voeding (stikstof, fosfor) uit de bodem, kooldioxide etc. Groene algen zijn de voorloper van de planten evolutie proces, het heeft namelijk veel gemeen met onze waterplanten. Omdat de benodige elementen voor de groei van waterplanten vergelijkbaar zijn met de elementen die algen nodig hebben, zullen er veel algen ontstaan in een goed beplant aquarium. 10 dagen na het opzetten van een nieuw aquarium, zullen er al algen zichtbaar zijn voor het blote oog en deze zijn na 2 maanden alleen maar meer geworden. Algen nemen niet alleen voeding weg van de planten, maar zij blokkeren ook het licht voor de planten, waardoor de planten groei zal stagneren.

Twinstar remt groene algen zeer effectief zonder een schadelijke invloed te hebben op de ecologische omgeving van het aquarium. Tevens houdt Twinstar het aquarium schoon door het elimineren van de eerste vermeerderingen van de alg sporen. De steriliserende microbellen vernietigen de celwand van groene algen waardoor hun groei geremd wordt. De microbellen zijn totaal onschadelijk voor de a�robe bacteri�n. Door het remmen van de groei van algen op de waterplanten, kunnen de planten beter de voedingstoffen opnemen, en deze zijn dan niet meer beschikbaar voor de algen. Het is dus eigenlijk een visuele cirkel, die continu doorgaat. Twinstar zorgt ook voor gezonde aquariumbewoners doordat er ook opgelost zuurstof wordt afgegeven aan het water. Dit heeft totaal geen invloed op uw CO2, beide producten kunt u gewoon naast elkaar gebruiken. Twinstar zal de volgende algen verdelgen: Draadalgen, Bruine algen, Blauw/groene algen, Dons algen, Groene stof algen, Groene punt (spot) algen. Twinstar heeft geen effect op groen water. De Twinstar heeft een geprogrammeerd ALC programma en werkt geheel automatisch en past zich aan naar de situatie in uw aquarium. Wanneer de Twinstar gebruikt word volgens de handleiding en de Twinstar elektrode regelmatig voorzichtig schoongemaakt wordt, zal de elektrode na ongeveer 9-14 maanden vervangen moeten worden.

Twinstar Nano heeft twee instellingen:
Mode 1: voor aquaria van 70-120 liter water.
Mode 2: voor aquaria van 180-240 liter water.
Specificaties:
Diameter van elektrode: 5,3 cm
Stroomaansluiting: 100-240V / 50-60 Hz
Stroomspanning in bedrijf: 15V
Kabellengte van IC controler naar elektrode: ca. 50cm
Kabellengte van stroomstekker tot IC controler ca. 180cm
Niet geschikt voor zeewater.

Op you-tube staan ook diverse filmpjes...

http://youtu.be/OijqZ4AUmkE


Suc6
 
Seabait zei:
Nou toevallig is Oliver Knott helemaal weg van dit apparaat dus dan moet het wel goed zijn! ;)

Over de werking kan ik niet oordelen natuurlijk. J Ezal mij ook niet horen zeggen dta het een waardeloos apparaat is.

Onze OLivier kan er prima enthousiast over zijn. Wie zegt mij dat hij geen banden met de producent heeft ?
 
Dacht dat het wel duidelijk was door nog eens extra een knipoog achter m'n zin te plaatsen dat ik een grapje maakte...

Die zal waarschijnlijk net zoals andere bekende lui betaald worden door de producent om reclame te maken voor het product idd.
 
dit 'dingetje' heb ik gezien op de aquavariabeurs... het werkt alleen tegen zweefalgen en daardoor wordt jet water helderder. ik vindt het weer een gadget die te mooi om waar te zijn is en daarbij niet nodig. en daarbij zorgt het om de zoveel tijd voor een waas van bubbels. kortom ik geef een negatief advies.

ik ga met aquavisie mee
 
Ik ken dit apparaat dus niet maar zou ook zeggen dat je beter de oorzaak kan bestrijden dan achteraf zo n dure aankoop.
Natuurlijk kan het iedereen overkomen dat je last hebt of krijgt van algen, maar op voorhand dit al aanschaffen lijkt mij weggegooid geld.
Maar zoals ik al zei heb ik geen ervaring ermee dus..........
 
Op het Vivarium was er ook een stand welke deze verkochten, helaas kon de verkoper mij niet overtuigen met argumenten welke steek hielden.

Naar mijn idee werkt een S�chting Oxydator op de zelfde manier maar stukken goedkoper en bewezen effectief.
 
Ik heb sinds vier weken dit apparaat ik ben er zeer tevreden mee. Mijn bak is nu kraakhelder, voor dat je er mee aan de gang gaat, maak je alles bv de ruiten algenvrij/ schoon. en dan hoef je maar ook om de 3-4 weken de ramen schoon te maken, want aanslag heb je altijd. Dus ja mijn bak is kraak helder, dus zeer over te spreken.

Hij steriliseert het als het ware.

Een aanrader wat mij betreft.


Gr Ad
 
Daar heb ik UV filters voor.
Die elimineren ook de eencellige algen.

Enne, kraakheldere bakken, hoeft van mij niet.
Zie liever een natuurlijke bak, waar de garnalen over de algjes lopen.

En ,Met een bos zuurstofplanten bereik je ook een hoop.
 
Er wordt gevraagd om ervaringen en niet om het al op voorhand af te zeiken! Je hebt ook Aquarianen nog met een stopverf bak die zullen dit ook wel afzeiken. Ik snap niet dat jij hierop reageer, er wordt om ervaringen gevraagd, en die heb jij niet zo te lezen. Pfffffff.......
 
Dat zal jij dan wel zijn, met die stopverfbak. en 30 jaar ervaring.
Tegenwoorig hebben ze siliconen.
Ik zeik niets af, bijdehand.

Nee,ik ben niet zo stom om zo,n ding te kopen.

Jij wel, en jij gelooft er in.
 
Pfffffffffffffffffffff :6
 
Tja, je vraagt er zelf om,he.
Als jij zo reagerr,kaats ik de bal terug.
 
Ik ken je niet maar ik zie verschillende reacties van je op verschillende lijsten en daar kan ik niet zo tegen (betweterigheid) want Jij denkt dat jij het Aquaforum bent, maar ja. :zwaai: Discussie closed doei....
 
Nee, hoor, ik ben Aquaforum niet, Hoewel, Ja, ben er wel vaak ,ja.
Zo, n 8 uur per dag.
Tja, dan kan je veel vertellen,he.

En zijn mijn reacties niet jouw smaak, die zijn er veel,he, smaken.

Kan niet iedereen naar de zin maken.
 
Nou wie wie is dat is wel duidelijk nu lijkt me en dan kunnen we nu weer on topic gaan :D ;).
 
Ja, natuurlijk gaan we weer on Topic.

WE hebben even wat gegevens uit gewisseld, en zijn beide tevreden, dacht ik.

Schiedam -Gouda ligt niet zover uit elkaar.toch?
 
Ben je even op en neer geweest Bertus ??? :juggle:
 
Ad  zei:
Ik heb sinds vier weken dit apparaat ik ben er zeer tevreden mee. Mijn bak is nu kraakhelder, voor dat je er mee aan de gang gaat, maak je alles bv de ruiten algenvrij/ schoon. en dan hoef je maar ook om de 3-4 weken de ramen schoon te maken, want aanslag heb je altijd. Dus ja mijn bak is kraak helder, dus zeer over te spreken.

Hij steriliseert het als het ware.

Een aanrader wat mij betreft.


Gr Ad

In dit topic is dit de enige post over een ervaring met dit apparaatje ;)
Ik gebruik zo'n 1 keer per maand een oplossing met waterstofperoxide 3% in een plantenspuit tijdens een waterverversing. Doe dit overigens al jaren zonder problemen. Vissen en planten hebben geen "problemen" met deze werkwijze. Geeft mijn bakken een boost.
Ben van plan om de twinstar nano plus aan te schaffen en deze in modus 3 (voor bakken tot 430 liter) te laten draaien op mijn 150 cm bak.
 
Ja toch Mark.
Heb nog wat vakantiegeld over ;)
Heb ooit zo'n Philips Purifier gekocht. Aanvankelijk tevreden, maar later toch weer eraf gehaald en voor de helft van de prijs verkocht.
Zo wil ik dit ding ook wel eens een kans geven. Ben ik niet tevreden dan verkoop ik hem wel weer voor de helft van de prijs. Maar ben wel weer wat wijzer ipv het meteen af te kraken.
 

Terug
Bovenaan