Iemand ervaring met dit handige(?) dingetje? (Twinstar)


Ik denk dat het een leuk speeltje is, maar ben het wel met Aquavisie eens. Je kan beter de oorzaken opsporen en bestrijden. Anders blijf je bezig en kun je nooit meer zonder.
het verhaal dat er geen voeding meer voor handen is voor de algen als de planten goed/beter groeien vind ik onzin. Algen gedijen al met een hele minime hoeveelheid voeding. Dat kunnen wij niet eens meten. Ondanks dat de planten goed groeien is er altijd wel voldoende voeding voor de algen. Je moet er beter voor zorgen dat ze niet ontstaan door te zorgen voor voldoende plantenvoeding (en daarmee bedoel ik alle voedingsstoffen dus).

Maar ja, ieder is vrij om zo n speeltje aan te schaffen en het te proberen.
 
Ach John, er zijn meerdere wegen...
Jij volgt de EI en voegt ruim voedingstoffen toe en veel waterverversen.
Ik gebruik 1 x per maand wat waterstofperoxide en voeg wat minder voeding toe.
Beiden houden we de alg onder controle cq nauwelijks aanwezig.
Ben nu benieuwd of dit apparaatje bij mij een vervanging kan zijn voor de waterstofperoxide.
Dat is mijn reden om dit te proberen.
 
Denk dat het een beginnend aquariumhouder beter niet te adviseren is, dit soort hulpmiddelen, omdat ze de kennis ontberen om er verantwoord mee om te gaan.
Idealiter wil je enigszins begrijpen wat dit soort hulpmiddelen en andersoortige toevoegingen met het aquarium doen, en het kunnen begeleiden dus, en daarvoor heb je toch enige kennis/ervaring nodig lijkt me zo.
Geldt wat mij betreft ook voor Carbo bv.. maar ook 'echte' co2-toevoeging en andere planten-voedingsstoffen. Dus ook de EI-methode.. Eerst kennis opdoen, dan pas (weloverwogen) dit soort middelen inzetten.
Zelf voeg ik logischerwijs dan ook helemaal niets toe aan mijn aquaria ;)

Ik ga er van uit dat Peter voldoende kennis/ervaring heeft om er verantwoord mee om te springen ;)
 
peterdenhaag53 zei:
Ach John, er zijn meerdere wegen...
Jij volgt de EI en voegt ruim voedingstoffen toe en veel waterverversen.
Ik gebruik 1 x per maand wat waterstofperoxide en voeg wat minder voeding toe.
Beiden houden we de alg onder controle cq nauwelijks aanwezig.
Ben nu benieuwd of dit apparaatje bij mij een vervanging kan zijn voor de waterstofperoxide.
Dat is mijn reden om dit te proberen.

Zoals Mark al zegt heb jij voldoende ervaring om wel te weten wat je doet. Maar voor vele beginners gaat dit niet op en die kunnen snel verleidt worden door zo n apparaat.
Natuurlijk zijn er meer wegen die............. ;) .
Ik ben benieuwd wat je ervaring zal worden Peter.
 
Om zweefalg te elimineren, kan voor minder dan de helft goedkoper, .

De welbekende Aquael 500 UV-C 500 ,doet daar 1 dag over.

Voordeel is dan wel, dat je een extra binnenfilter heb, die altijd ingezet kan worden.
Zonder dat het UV-C aan staat.

Bij lange bakken,geeft hij ook en goeie stroming richting aanzuig.

Dus 2 vliegen in 1 koop.

Dat krijg je nooit met die sterilisator.
 
Zal mijn bevindingen hier wel plaatsen.

@Bertus, je weet toch dat ik die uv-c filters van Aquael ook zelf heb en indien nodig ook gebruik en adviseer ;)

Nogmaals : ik wil bekijken of die twinstar mijn waterstofperoxidetoevoegingen kunnen vervangen.
 
peterdenhaag53 zei:
Zal mijn bevindingen hier wel plaatsen.

@Bertus, je weet toch dat ik die uv-c filters van Aquael ook zelf heb en indien nodig ook gebruik en adviseer ;) :thumbs:

Nogmaals : ik wil bekijken of die twinstar mijn waterstofperoxidetoevoegingen kunnen vervangen.
:thumbs:
 
WAt ik zei ,over de Aquael, sloeg niet op jou,Peter. :thumbs:

Dat vertelde ik voor het algemeen, voor alle Leden,die met zweefalg te maken hebben/ of krijgen. :(

Dat ze met zo,n filter ook klaar zijn.
Inplaats van een duur ding. :stars:
 
Verbaasd over zoveel negatieve meningen over een apparaat waar op 1 persoon na, niemand ervaringen mee heeft of van het bestaan wist en dit als waarheid ventileert.?
 
Je bent niet de enige Jos:

Mascha&Ivo zei:
Ben ik wel benieuwd op basis waarvan dit dan symptoombestrijding wordt genoemd.

Jammer verder dat alleen op de algen wordt gefocust, het belooft namelijk meer dan dat:
- Promotion of plant grwoth
- Prevention of fish disease

Wie weet ging het Gian niet eens om de algen...

~ Ivo
Nauwelijks antwoord op gekomen.


Of van andere orde uit een ander topic:
jessicapilon zei:
Ik ga met bertus mee. je moet de oorzaak bij algen oplossen en niet met chemische zaken in je bak gaan werken.
ik moet wel zeggen dat twinstar me niks zegt hoor.
Als je niet weet hoe het werkt, waarom het dan wel als 'chemische zaken' afdoen?!?!? :juggle:
 
Ach zo gaat dat wel vaker met nieuwe "dingen" . Soort van koudwatervrees of achterdocht jegens commercie.
Ik heb hem net besteld en merk wel wat ik er van vind.
 
Jos Brand zei:
Verbaasd over zoveel negatieve meningen over een apparaat waar op 1 persoon na, niemand ervaringen mee heeft of van het bestaan wist en dit als waarheid ventileert.?

Ik ken het apparaat wel, is meerdere malen ter sprake gekomen, hier op het forum.

Maar als het om zweefalgen gaat, hoeft er niet zo,n duur apparaat aangeschaft te worden,is mijn mening.
Voor minder dan 50 euro ,kan het ook. en krijg je ook helder water.

Maar, ieder zijn meug,hoor.
Net wat hij wilt.
 
Staat ook eerlijk op hun site, Bertus, dat het daar niet tegen werkt.
 
Mascha&Ivo zei:
Je bent niet de enige Jos:

Mascha&Ivo zei:
Ben ik wel benieuwd op basis waarvan dit dan symptoombestrijding wordt genoemd.

Jammer verder dat alleen op de algen wordt gefocust, het belooft namelijk meer dan dat:
- Promotion of plant grwoth
- Prevention of fish disease

Wie weet ging het Gian niet eens om de algen...

~ Ivo
Nauwelijks antwoord op gekomen.


Of van andere orde uit een ander topic:
jessicapilon zei:
Ik ga met bertus mee. je moet de oorzaak bij algen oplossen en niet met chemische zaken in je bak gaan werken.
ik moet wel zeggen dat twinstar me niks zegt hoor.
Als je niet weet hoe het werkt, waarom het dan wel als 'chemische zaken' afdoen?!?!? :juggle:

Als ik zo lees hoe het werkt dan is het volgens mij wel een of andere reactie ;).
Tem tweede bedenk ik me na je reactie pas dat het misschien iets chemisch zal zijn. ik doelde met de opmerking meer in algemene zin. Vaak gaan mensen bij algen met algenbestrijding en dat soort zaken werken. Daarom zeg ik je kan beter de oorzaak aanpakken. Bij algen moet je ook de oorzaak vinden en oplossen want anders zullen die net zo hard terugkomen namelijk. Ik doelde met de opmerking dus op dat moment niet eens op de Twinstar.
 
peterdenhaag53 zei:
Staat ook eerlijk op hun site, Bertus, dat het daar niet tegen werkt.

TWINSTAR inhibits green algae effectively without a harmful influence on aquarium ecological environment, and keeps aquarium clean by eliminating spores from the initial propagation.


Sterilizing factor with microbubbles destroy cell wall of green algae to inhibit growth, and it is nontoxic so harmless to aerobic bacteria. Promoting aquatic plants growth by inhibition of green algae on plants, those plants can elevate absorption of excess nutrients to block nourishment of green algae growth. Therefore it makes Virtuous Cycle ecological environment.


Zo ik lees, zeggen hun van wel,hoor,Peter.

Maar maakt niet uit.

We horen nog van jou. Toch? :thumbs:
 
peterdenhaag53 zei:
Ach zo gaat dat wel vaker met nieuwe "dingen" . Soort van koudwatervrees of achterdocht jegens commercie.
Ik heb hem net besteld en merk wel wat ik er van vind.

Ben benieuwd Peter ;).
 
@Bertus. Dit staat op de site van APO over de Twinstar.

Twinstar zal niets aan groenwater (waterbloei) kunnen doen.


Ja,John en Bertus zal mijn bevindingen doorgeven.
 
Ja,uiteraard, daar heb ik het ook weg.


Twinstar North America | Facebook

Twinstar. Twinstar M5 for smaller tank to inhibit algae .... Sterilizing factor with
microbubbles destroy cell wall of green algae to inhibit growth, and it is nontoxic
so ...
https://www.facebook.com/TWINSTARnorthamerica -


Leuk om te zien.
 
Heb de Twinstar Nano Plus vandaag op de 150 cm geplaatst.
En nu maar afwachten.
 
Heb hem nu 2 1/2 week aan het werk op zijn hoogste stand ( tot 400 liter )
Af en toe geeft het een witte mist af in de bak, Efteling-effect. Gebeurd niet te vaak, zodat ik me er niet aan erger ;)
Gedrag van de vissen: geen verandering te merken.
Planten: nieuw blad is mooi groen. groei is hetzelfde.
Helderheid water is hetzelfde gebleven. Had ook niks anders verwacht, omdat ik Purigen in mijn filter gebruik.
Volgens de gebruiksaanwijzing zijn effecten in een bestaande bak pas na een paar weken te merken.
Volgende week maak ik het roostertje voor het eerst schoon en zou dan eigenlijk (volgens mijn normale onderhoud) waterstofperoxide toepassen. Maar dat laat ik dan achterwege aangezien ik wil weten of de Twinstar dit in mijn geval overbodig maakt en hiervoor dus in de plaats kan komen.
Wordt vervolgd.
 
En Peter? Hoe is de ervaring met de twinstar na ongeveer twee maanden? Ik ben benieuwd of dit apparaat doet wat het beloofd, en of het dus in jouw geval het doseren van waterstofperoxide heeft kunnen vervangen...
 
Ik gebruik bij de garnalen de oxydator voor een nano bakje en dat werkt ook met waterstofperoxide.
 
Geert80 zei:
En Peter? Hoe is de ervaring met de twinstar na ongeveer twee maanden? Ik ben benieuwd of dit apparaat doet wat het beloofd, en of het dus in jouw geval het doseren van waterstofperoxide heeft kunnen vervangen...

Nah Geert, om eerlijk te zijn, ik heb het ding een week geleden uitgezet.
De planten die er dichtbij stonden begonnen een soort brandplekjes te vertonen. Kon ook niet merken dat de alggroei tegengegaan werd. Moest gewoon 1 x per twee weken mijn voorruit poetsen.
Ook vond ik het Efteling-effect te frequent optreden. Een keer of vier per uur verspreidde het apparaatje een behoorlijke mist en dat begon me op de duur te irriteren.
Dus ik stap weer over naar mijn beproefde waterstofperoxide-toepassing.

Kortom ik zou het niet aanraden.
 
In ieder geval bedankt voor het delen van je ervaring :thumbs:
 

Terug
Bovenaan